Citat:
Jo, jag är insatt i ämnet. Väldigt insatt rentav. Jag och min partner var inne för "minskade fosterrörelser" flertalet gånger, med vårt ena barn. Barnet låg åt ett håll och moderkakan låg i vägen så att det helt enkelt var svårt att känna fosterrörelserna.
Och jag känner flera kvinnor vars magar knappt ökade i omfång under deras graviditeter! Man kunde knappt tro att de var gravida. Kunde lika gärna ha varit lite maghull efter liten viktuppgång.
Så kan det även ha varit för Saga.
1. Att hennes foster låg vänd och sparkade åt ryggen till/moderkakan låg i framkant. Om hon dessutom hade vältränade magmuskler osv., så behöver hon knappt ha haft mage under graviditeten.
2. Och så blödningar på det, som hon tolkade som mensblödningar. Oregelbundna blödningar var hon dessutom redan van vid och har alltid haft.
3. Inget illamående. Inga bröstspänningar. Inga tecken alls på graviditet. Mer än järnbrist, vilket kvinnor kan få utan att vara gravida.
Sammantaget blev det givetvis svårt för henne att inse att hon var gravid. I synnerhet då hon aldrig har varit gravid förut. Hade hon varit gravid förut, så hade hon nog ändå fått en slags "magkänsla" denna gång.
Och jag känner flera kvinnor vars magar knappt ökade i omfång under deras graviditeter! Man kunde knappt tro att de var gravida. Kunde lika gärna ha varit lite maghull efter liten viktuppgång.
Så kan det även ha varit för Saga.
1. Att hennes foster låg vänd och sparkade åt ryggen till/moderkakan låg i framkant. Om hon dessutom hade vältränade magmuskler osv., så behöver hon knappt ha haft mage under graviditeten.
2. Och så blödningar på det, som hon tolkade som mensblödningar. Oregelbundna blödningar var hon dessutom redan van vid och har alltid haft.
3. Inget illamående. Inga bröstspänningar. Inga tecken alls på graviditet. Mer än järnbrist, vilket kvinnor kan få utan att vara gravida.
Sammantaget blev det givetvis svårt för henne att inse att hon var gravid. I synnerhet då hon aldrig har varit gravid förut. Hade hon varit gravid förut, så hade hon nog ändå fått en slags "magkänsla" denna gång.
Jag orkar bara kommentera en sak nu: hon kan inte ha haft några blödningar alls. Hon måste vara helt förvirrad om hon påstår det. Under hela graviditeten är livmodermunnen tilltäppt av en slempropp. Det kan inte komma igenom något blod där. OM det skulle börja blöda, så betyder det att fostret är dött och att kroppen håller på att stöta ut det.
De hormoncykler som orsakar blödningar en gång i månaden i vanliga fall, är också inställda under hela graviditeten.