Citat:
Så nu lämnar du ut ett barn och klandrar dess lojalitet med sin ena förälder. Vad tror du h*n tycker när h*n läser denna tråd i framtiden? Ska du alienera barnet för att det inte vill vittna? Fy satan vilket helvete att spelas ut mellan föräldrarna och dessutom bli exponerad av dig på sociala medier.
Citat:
Vi skriver ju en bok. Min metod är okonventionell. Jag saknar verkligen inte relevanta fakta. Jag pratar ju även med Sagas mamma och en god vän som hjälpte henne ut ur relationen - och jag är tuff mot dem blandat med att jag umgås med Saga även i verkligheten och lär känna henne, så att hon dels vågar prata om allt och så jag dels märker om hon håller tillbaka eller målar över.
Är det du som skriver och de andra som ger dig information, eller skriver ni tillsammans? Om det är det förstnämnda är det inte "vi skriver", utan det är du som skriver Sagas berättelse för att du vill sätta dit "Solviksmannen" utifrån informationen du får från Saga och närstående. Din "metod" att lägga ut känsliga och privata uppgifter på sociala medier är vårdslös; du är inte okonventionell snarare oprofessionell (människor som inte reflekterar över konsekvenser på nätet gör detsamma som du).
Du framställer dig själv som en allvetande som märker om Saga "målar över eller håller tillbaka", vilken creepy utsaga. Hoppas Saga och mamman läser detta. Varför håller du dina tolkningar för sanningar? Du kan inte veta vad som rör sig i en annan människas inre, endast tolka, och fråga om dina tolkningar stämmer. Du är ömsom tuff och ömsom geggar i hennes trauma för att få mer stoff till boken. Du nästlar dig in för att "lära känna henne", varför då? Vilka baktankar har du? Det handlar väl om berättelsen, det hon vill och väljer att berätta, för det behöver du inte lära känna henne, det räcker att lyssna.
Ändå ska du där och gräva i hennes inre för ditt stora scoop. Om Saga inte "vågar" (din tolkning) berätta allt, kan det beror på hennes självbevarelsedrift, så det kanske inte alls har med att "våga" utan hennes sätt att hålla samman. Varför ska hon våga "berätta allt" för dig? En människa som bär på ett så grovt trauma behöver professionell hjälp. En terapeut exponerar aldrig sina klienter inför andra av en anledning.
Citat:
Tror du att Saga är den enda som har upptäckt att Solviksmannen är sadist? Jasper Lake har ju bearbetat det temat i tre verk. Och Solviksmannens äldsta dotter har för rätten i hans vårdnadstvist med halvsyskonens mor, meddelat att Solviksmannen tafsade på henne när hon var barn.
Det hör inte hit, det rättfärdigar inte dina "okonventionella" metoder och ditt manipulativa beteende.
-----
Till Saga
Om det stämmer att du har blivit utsatt som beskrivits hoppas jag innerligt att du får professionell hjälp så du kan gå vidare i livet.