2026-06-06, 22:41
  #1
Medlem
magis avatar
---

Det startades ett telerobotik spel 2018 där man kunde logga in i kamera robotar och fjärrstyra dem i olika tävlingsformer som hette Isotopium.
https://www.isotopium.com/

Jag testade och delay / lag var ok och tyckte det var intressant på flera sätt.

Jag lyckades nyligen kopiera / klona en android app som hette robocam från proghouse
som var en förbättrad version av en app google personal gjorde, några år innan, som kallades cellbots.

Med en egen robocam har jag kunna utveckla den lite mer som tex lagt till Huawei 360 kamera som kamera val i settings odyl.

Så jag tror jag kan göra en egen version av Isotopium fast med omni robotar med huawei 360 kameror odyl samt lite annat.....

Men tror ni det är intressant ?
Finns det tillräckligt med folk globalt som kan ha ett intresse av detta spel ?

Isotopium verkade vara igång aktivt tills krigen i Ukraina startade, då deras robot hall låg i Kiev.

Någon som provade Isotopium ?

Om det går bra funderar jag på om det är möjligt att bygga robotar så stora att de kan tävla mot människor i laserdome och paintball arenor.

jag har pratat med laserdome och paintball hallar och de sa de var ok att sätta några robotar hos dem om jag får fram några.

Skulle du vara intresserad av att kunna sitta hemma, logga in i en kamera-robot i en annan stad eller land och jaga riktiga människor med den med laser-tag eller paintball vapen ?

Eller vad tror ni skulle fungera ?
Drönare med gps och hastighetsbegränsningar och anti kollisions-sensorer ?

Vad tror ni ?


MagI
--------------------
Citera
2026-06-07, 09:04
  #2
Medlem
Det skulle väl göra intrång på de utvecklarnas rättigheter?
Men du kan prova att kontakta dem om att försöka få som någon slags licensrättighet att få använda deras mot att de får ett fast belopp för varje du säljer. (Licensavgifter brukar vara ganska små, men det beror på hur mycket du tillför till produkten.)
Citera
2026-06-07, 12:34
  #3
Medlem
magis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Det skulle väl göra intrång på de utvecklarnas rättigheter?
Men du kan prova att kontakta dem om att försöka få som någon slags licensrättighet att få använda deras mot att de får ett fast belopp för varje du säljer.
(Licensavgifter brukar vara ganska små, men det beror på hur mycket du tillför till produkten.)

Det har gjorts många online telerobotik spel och har aldrig sett någon information om licens på någon sida och har själv byggt anläggningar i mindre hobby versioner sedan 2005.

MagI
------------------
Citera
2026-06-07, 16:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magi
Det har gjorts många online telerobotik spel och har aldrig sett någon information om licens på någon sida och har själv byggt anläggningar i mindre hobby versioner sedan 2005.

MagI
------------------
Du pratade själv om att kopiera.
Du får HÄRMA lösningar
men du får INTE kopiera.
Citera
2026-06-07, 18:48
  #5
Medlem
magis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Du pratade själv om att kopiera.
Du får HÄRMA lösningar
men du får INTE kopiera.

De ska i så fall be om licens från mig, då jag byggt dessa system sedan 2005
och byggde tex om en app google personal gjorde som kallades cellbots 2014
https://web.archive.org/web/20170214054220/http://www.cellbots.com/
och fick en gratis resa till USA för att presentera systemet för google odyl på en mässa i tex Chicago.
https://web.archive.org/web/20210415015436/https://www.ipsochallenge.com/gamereality/

Vann tex i TV4 programmet uppfinnarna 2012 där jag presenterade systemet
och vann i TV programmet draknästet 2014 alla 5 drakarna där jag presenterade systemet.
Isotopium.com borde betala licens till mig för plagiat isf då de strtade 2018.
Har varit i kontakt med isotopium.com om deras system och utveckling.

M.Sc. MagI
-----------------------
Citera
2026-06-07, 20:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magi
De ska i så fall be om licens från mig, då jag byggt dessa system sedan 2005
och byggde tex om en app google personal gjorde som kallades cellbots 2014
https://web.archive.org/web/20170214054220/http://www.cellbots.com/
och fick en gratis resa till USA för att presentera systemet för google odyl på en mässa i tex Chicago.
https://web.archive.org/web/20210415015436/https://www.ipsochallenge.com/gamereality/

Vann tex i TV4 programmet uppfinnarna 2012 där jag presenterade systemet
och vann i TV programmet draknästet 2014 alla 5 drakarna där jag presenterade systemet.
Isotopium.com borde betala licens till mig för plagiat isf då de strtade 2018.
Har varit i kontakt med isotopium.com om deras system och utveckling.

M.Sc. MagI
-----------------------
Men du skrev ju:

Citat:
Ursprungligen postat av magi
Jag lyckades nyligen kopiera / klona en android app som hette robocam från proghouse
Citera
2026-06-08, 00:02
  #7
Medlem
magis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Men du skrev ju:

Robocam är en vidareutveckling av en app personal på google byggde som hette cellbots.
https://web.archive.org/web/20170214054220/http://www.cellbots.com/
Jag kopierade / klonade robocam och vidareutvecklade dem med huawei 360 kamera anpassning i settings samt lite annat så min uppdaterade, ytterligare utvecklade version av robocam är inte en kopia / klon längre.

MagI
-----------------
Citera
2026-06-08, 07:56
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magi
Robocam är en vidareutveckling av en app personal på google byggde som hette cellbots.
https://web.archive.org/web/20170214054220/http://www.cellbots.com/
Jag kopierade / klonade robocam och vidareutvecklade dem med huawei 360 kamera anpassning i settings samt lite annat så min uppdaterade, ytterligare utvecklade version av robocam är inte en kopia / klon längre.

MagI
-----------------
Man får inte kopiera KOD, bilder...
Citera
2026-06-08, 19:30
  #9
Medlem
magis avatar
------------------

Så har någon här hört talas om online spelet Isotopium ?

Har någon mer än jag provat det, när det var igång, något år sedan ?

Har någon här provat något telerobotik spel ??

Tex detta i Finland som lades ner 2022.
https://www.youtube.com/channel/UC_DRQocA5njFisZS9XqVc6w


MagI
------------------
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in