---
Det startades ett telerobotik spel 2018 där man kunde logga in i kamera robotar och fjärrstyra dem i olika tävlingsformer som hette Isotopium.
https://www.isotopium.com/
Jag testade och delay / lag var ok och tyckte det var intressant på flera sätt.
Jag lyckades nyligen kopiera / klona en android app som hette robocam från proghouse
som var en förbättrad version av en app google personal gjorde, några år innan, som kallades cellbots.
Med en egen robocam har jag kunna utveckla den lite mer som tex lagt till Huawei 360 kamera som kamera val i settings odyl.
Så jag tror jag kan göra en egen version av Isotopium fast med omni robotar med huawei 360 kameror odyl samt lite annat.....
Men tror ni det är intressant ?
Finns det tillräckligt med folk globalt som kan ha ett intresse av detta spel ?
Isotopium verkade vara igång aktivt tills krigen i Ukraina startade, då deras robot hall låg i Kiev.
Någon som provade Isotopium ?
Om det går bra funderar jag på om det är möjligt att bygga robotar så stora att de kan tävla mot människor i laserdome och paintball arenor.
jag har pratat med laserdome och paintball hallar och de sa de var ok att sätta några robotar hos dem om jag får fram några.
Skulle du vara intresserad av att kunna sitta hemma, logga in i en kamera-robot i en annan stad eller land och jaga riktiga människor med den med laser-tag eller paintball vapen ?
Eller vad tror ni skulle fungera ?
Drönare med gps och hastighetsbegränsningar och anti kollisions-sensorer ?
Vad tror ni ?
MagI
--------------------
Det startades ett telerobotik spel 2018 där man kunde logga in i kamera robotar och fjärrstyra dem i olika tävlingsformer som hette Isotopium.
https://www.isotopium.com/
Jag testade och delay / lag var ok och tyckte det var intressant på flera sätt.
Jag lyckades nyligen kopiera / klona en android app som hette robocam från proghouse
som var en förbättrad version av en app google personal gjorde, några år innan, som kallades cellbots.
Med en egen robocam har jag kunna utveckla den lite mer som tex lagt till Huawei 360 kamera som kamera val i settings odyl.
Så jag tror jag kan göra en egen version av Isotopium fast med omni robotar med huawei 360 kameror odyl samt lite annat.....
Men tror ni det är intressant ?
Finns det tillräckligt med folk globalt som kan ha ett intresse av detta spel ?
Isotopium verkade vara igång aktivt tills krigen i Ukraina startade, då deras robot hall låg i Kiev.
Någon som provade Isotopium ?
Om det går bra funderar jag på om det är möjligt att bygga robotar så stora att de kan tävla mot människor i laserdome och paintball arenor.
jag har pratat med laserdome och paintball hallar och de sa de var ok att sätta några robotar hos dem om jag får fram några.
Skulle du vara intresserad av att kunna sitta hemma, logga in i en kamera-robot i en annan stad eller land och jaga riktiga människor med den med laser-tag eller paintball vapen ?
Eller vad tror ni skulle fungera ?
Drönare med gps och hastighetsbegränsningar och anti kollisions-sensorer ?
Vad tror ni ?
MagI
--------------------