2026-06-07, 08:55
  #37
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Att Dalvisa (Dalavägvisaren/Om sommaren sköna) framfördes var programmets glada överraskning. I övrigt en ganska förväntad blandning av stelbent, tafatt, nymornad "nationalism" med militaristisk prägel, konsumistisk mångkulturbasar, ABBA-medley och Cornelis trötta vänsternihilism.
Citera
2026-06-07, 09:56
  #38
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpontanEjakulation
Musikakterna var inga höjdare.

Många okända artister.

Bandet"Tjyvjakt" (bör stavas så) fanns där för de unga som bara vet om rap.

Hur många artister har tackat nej, för att de om de medverkade skulle bli nedgjorda på kultursidorna som sellout och som "drängar som h0rar för borgarmakten" ?

Ett sömnigt program, utan artistiskt lyft. Var är kulturkanonens influenser att finna ?

Arméns musikkår, riktigt bra.
Citera
2026-06-07, 09:59
  #39
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Dom enda jag såg till var Ebba Busch och Elisabeth Svantesson.
Gunnar Strömmer var där, samt från oppositionen Magdalena Andersson.
Citera
2026-06-07, 10:14
  #40
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Det är Sveriges nationaldag din mupp

Jag känner ingen som firar Sveriges nationaldag mer än att kanske käka husmanskost och dra ett par Pripps. För mig är midsommarafton den dagen på året då man firar Sverige och svenskheten.
Citera
2026-06-07, 10:17
  #41
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Varför tar de inte av sig mössan när de sjunger vår nationalsång, är de inte uppfostrade?

Det har jag aldrig sett folk göra i Sverige. Det är nåt larv de håller på med i USA. Håller du handen på hjärtat också?
Citera
2026-06-07, 12:54
  #42
Medlem
Ja var där.
Citera
2026-06-07, 13:14
  #43
Medlem
Abelssuns avatar
Vad är detta att fira ens? Riktigt lamt program med tråkiga artister.
Citera
2026-06-08, 06:16
  #44
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Noterade också, som många andra här, att kungens näsa var blå.

Såg hemskt ut. Kan han ha ramlat och slagit sig?
Citera
2026-06-08, 08:45
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Håller med, tål henne inte. En riktig klimakterie-MILF som är överallt. Ful som stryk och med passerat bäst-före-datum.
Borde kvinnor i 50-års åldern pensioneras? Eller bara inte visa sig i TV. Men Anne Lundberg är faktiskt 60. Klimakteriet kanske över. Måste män också vara vackra?
__________________
Senast redigerad av IngridBe 2026-06-08 kl. 08:47.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in