Jag har en säng men jag lägger mig oftast på trägolvet med tecket över ändå. Golvet är naturligt kallt och andas bättre med min kropp. Samma sak med att sitta i soff eller på en stol. Detta fungerar visserligen okej. Men jag dörstår inte varför jag inte orkar sova i sängen. Någon som drabbats av samma och hittat en kompromiss? Lite udda och sova med rn partner sedan om msn envisas med att flytta ner på golvet hela tiden även om sex på golvet är riktigt roligt det också. Jag letar efter inredningstips till någon som vill ha en variant på en säng?
Jag sover inte med min sambo, om inte jag får ont i ryggen / nacken av sängen så får hon det. Jag tar en tunn madrass, knappt tjockare än ett sittunderlag och lägger på golvet i vardagsrummet.
Jag sover i en normal rätt hård säng med 2 tjocka kuddar (sover på sidan). Men jag har hört om folk som dig som gillar golvet så kör hårt säger jag! Jag hade nog frusit ihjäl och fått ont i ryggen.
Futon? Alltså madrass direkt på golvet eller tatamimatta. Inte varianten med sängram, soffa eller dagbädd som ofta säljs i västvärlden. Tänkte mer på den japanska stilen.