Citat:
Ursprungligen postat av
triptyken
Om du inte gillar demonstrationsfrihet flytta till Nordkorea.
Sry jag är Svensk och rätt förtjust i våra fri och rättigheter så du kan helt enkelt gå några kvarter bort och göra... vad du tänkte göra. Det är inte svårt, komplext eller problematiskt.
Har du ben?
Om inte föreslår jag att du ringer färdtjänst och åker nånstans och firar nationalen på det sätt du gillar. Själv har jag tagit en cykeltur till systemet insett att det är stängt och köpt folköl och försöker lösa problem med en dator som trilskas. Jag hade bjudit hem dig men är i Göteborg och vet inte hur mycket du tänder på att lösa installationskrux med en defekt bootrecord samtidigt som vi klämmer Norrlands guld 3.5. Men hade annars tro mig. (trots kommentarer om Nordkorea och att du inte har ben)
Det var tråkigt att jag gav det intrycket. Då ska jag försöka formulera mig klarare:
Jag ogillar inte demonstrationsfriheten. Jag uppskattar den väldigt mycket. Det var inte frågan. Jag vill inte förbjuda människor med åsikter andra än mina att demonstrera. Det jag ifrågasatte var polisens val att godkänna den här demonstrationen just den här dagen. Jag tycker inte valet av dag är lämpligt, sett ur integrationssynvinkel. Varför har jag skrivit i originalinlägget.
Färdtjänst kvalificerar jag mig inte för, dessvärre. Men jag kan gå. Och det gjorde jag även idag, men inte förrän jag snackat lite med killen som gick längst fram i tåget.