2026-06-06, 14:30
  #1
Medlem
Fejkits avatar
Söp bort mina Raybans i sensommar och dags att köpa nya. Hade haft dem i ett par år. Jag hade en minnesbild av att ett par Raybans gick på 4-5.000 kronor, men de ligger ju på runt 1200-1500 ?

Minns jag helt galet eller har de tappat såpass mkt i pris numera?
Citera
2026-06-06, 14:35
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Söp bort mina Raybans i sensommar och dags att köpa nya. Hade haft dem i ett par år. Jag hade en minnesbild av att ett par Raybans gick på 4-5.000 kronor, men de ligger ju på runt 1200-1500 ?

Minns jag helt galet eller har de tappat såpass mkt i pris numera?

Du minns fel.
Citera
2026-06-06, 14:45
  #3
Avstängd
beror på modell.

dom flesta är kinatillverkat, vissa är tillverkade i italien eller japan.

ray ban ägs av EssilorLuxottica som mestadels producerar fashionbrands solglasögon på licens i kina. (armani, prada, ralph lauren, versace, dolce gabbana m.fl)

kort kan man väl säga att man betalar mer för märket, än för kvaliteten.
Citera
2026-06-06, 21:47
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
beror på modell.

dom flesta är kinatillverkat, vissa är tillverkade i italien eller japan.

ray ban ägs av EssilorLuxottica som mestadels producerar fashionbrands solglasögon på licens i kina. (armani, prada, ralph lauren, versace, dolce gabbana m.fl)

kort kan man väl säga att man betalar mer för märket, än för kvaliteten.

Vad gällande kvaliteten saknar du? Kina tillverkar allt, både av bra och dålig kvalitet.
Citera
2026-06-06, 22:33
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jvlap
Vad gällande kvaliteten saknar du? Kina tillverkar allt, både av bra och dålig kvalitet.

för vissa är inte bra tillräckligt.
Citera
2026-06-07, 04:24
  #6
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Söp bort mina Raybans i sensommar och dags att köpa nya. Hade haft dem i ett par år. Jag hade en minnesbild av att ett par Raybans gick på 4-5.000 kronor, men de ligger ju på runt 1200-1500 ?

Minns jag helt galet eller har de tappat såpass mkt i pris numera?

Var dessa med avancerat slipade glas?
Annars har inte Ray-Ban kostat sådana summor, Ray-Ban är ingenting märkvärdigt, det är som mycket annat bara en fråga om skicklig marknadsföring.
__________________
Senast redigerad av trottwell 2026-06-07 kl. 05:24.
Citera
2026-06-07, 07:04
  #7
Medlem
immenhusens avatar
Tycker att RayBan har hållit samma prisbild i snart ett decennium. Om du har betalat fyra till fem tusen för ett par RB, har det varit med slipade glas.

/AI
Citera
2026-06-07, 22:25
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
för vissa är inte bra tillräckligt.

Okej superduperkvalitet då? Du tror inte Kina klarar det?

Vad saknar du?
Citera
2026-06-07, 23:00
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jvlap
Okej superduperkvalitet då? Du tror inte Kina klarar det?

Vad saknar du?

vi vet att dom inte klarar det.

det gäller alla möjliga områden, kläder, klockor osv
Citera
2026-06-10, 19:24
  #10
Medlem
Fejkits avatar
Jag har inte haft slipade glas så jag mindes helt enkelt tokfel
Citera
2026-06-14, 01:56
  #11
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
beror på modell.

dom flesta är kinatillverkat, vissa är tillverkade i italien eller japan.

ray ban ägs av EssilorLuxottica som mestadels producerar fashionbrands solglasögon på licens i kina. (armani, prada, ralph lauren, versace, dolce gabbana m.fl)

kort kan man väl säga att man betalar mer för märket, än för kvaliteten.
Alla mina Ray-Bans har varit tillverkade i Italien och kostat runt tusenlappen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in