Citat:
Ursprungligen postat av
sodershjarta
jag har en vän som varit tillsammans med hennes kille i dryga två år. dom bor ihop, har bil ihop, pratar om liv och barn ihop samt utbytt löftesringar (obs ej förlovade?) osv. det hela har gått ganska snabbt men det har aldrig riktigt skett något som gett varningssignaler.
nu har min vän fått reda på att en nära familjemedlem är mycket sjukare än vi befarat och antagligen inte har så lång tid kvar. därför har dom fått toppenidéen att gifta sig inom en månad istället för om några år som dom tidigare diskuterat. detta för att nämnd familjemedlem ska kunna närvara under bröllopet.
finns det någon här på fb som gift sig sådär och hur har det gått för er?
jag som vän blir fett nervös då det nu går i ultrarapid och jag är rädd för att det hela ska gå åt skogen.
paret i fråga är 24 år båda två, alltså bara barn i mina ögon.
Dryga två år och bor tillsammans. Efter den tiden har den första tidens förälskelse lagt sig, och det finns ingen större anledning till att det skulle ta slut bara för att de gifter sig.
Hur det blir med barn kan man förstås aldrig veta, och ungefär hälften av alla äktenskap tar slut, men de brukar i genomsnitt vara mer än tio år.
Vad som kan förändra saken är om någon av dem kommer att förändra sitt liv. Om en skall iväg och studera, eller jobba på annan plats, kan det kanske vara bättre att vänta, tänker jag.