2026-06-06, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Jag tror du överdriver och bara låter din skräck för omvärlden styra dina beslut och åsikter. Men visst jag är med om det ska behövas

Snark. Att ni vänsterextremister fortfarande inte kan erkänna blattars oerhörda överrepresentation gällande brottsdåd säger ju bara hur korkade eller ideologiskt förblindade ni är. Måste vara jobbigt att slåss mot "rasister" hela dagarna, eller försvara ert eget hyckleri (för 90% av er HADE ju varit mer försiktiga att flasha ev. guldklocka bland blattar än bland sd-bönder). Patetiska drägg.
Citera
2026-06-06, 09:39
Medlem
Karmans avatar
Är finnarna så desperata att få dit turister? Ja, jag vet att Finlands ekonomi går knackigt, men ändå, det här luktar desperation.
Citera
2026-06-06, 09:50
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/g%C3%B6mmer-guldtacka-i-lappland-turister-bjuds-in-till-jakt/ar-AA24IKSO?ocid=msedgntp&pc=U531&cvid=6a229f7997a349 36bc270f79488d3a35&ei=11

Kul ide och hade själv gärna åkt om jag hade haft tid.
Lär vara några hundra eller några tusen som kommer leta efter den då det är ganska mycket pengar ändå.

Vad säger ni, kommer ni åka till finland för att leta guldet?
Bra marknadsföring iaf och hade detta gjorts i tex kiruna så hade nog många svenskar besökt kiruna under sommaren.

Åka? No. No, no, no. NO!
Citera
2026-06-06, 10:40
Medlem
Så roligt.

Lockar dit alla Geo hunters och andra skattjaktssugna.
Senast redigerad av Singoallaa 2026-06-06 kl. 10:42.
Citera
2026-06-06, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Hade varit kul att gömma ett gäng falska guldtackor i området Gulmålad gjutjärn.

Jag tror alla dessa slags tävlingar är fejk. Det är nog alltid en nära släkting eller en anhörig till arrangören som "råkar hitta" guldet. För varför skulle arrangören gynna en främling? Trots att Finland generellt är okorrumperat, så är just guldföretag som i detta fall ger ut guldet, extremt giriga.
Hahahaha, ska fan göra detta
Citera
2026-06-06, 11:45
Medlem
Låter som de inspirerats av den där gamla gubben som grävde ner ett skrin med guld i nån nationalpark i USA. Blev jättestort en tid med en massa youtubers skulle dit och filma, vilket ledde till att en jäkla massa skattletare sprang runt i vildmarken och försökte tyda dikten eller vad det nu var som skulle leda dem till skatten. Var de som både skadade sig och dog till och med om jag minns rätt i jakten på den där skatten.
Man fattar ju att det hoppas på något liknande. Kanske blir en dokumentär om detta med i slutänden.
Senast redigerad av Mon81 2026-06-06 kl. 11:48.
Citera
2026-06-06, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Hade varit kul att gömma ett gäng falska guldtackor i området Gulmålad gjutjärn.

Jag tror alla dessa slags tävlingar är fejk. Det är nog alltid en nära släkting eller en anhörig till arrangören som "råkar hitta" guldet. För varför skulle arrangören gynna en främling? Trots att Finland generellt är okorrumperat, så är just guldföretag som i detta fall ger ut guldet, extremt giriga.

Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Hahahaha, ska fan göra detta

Ja fy fan vilket liv det skulle bli om någon sprider utmassa fake guldtackor, det kommer nog bli så att ingen kommer koma dit då eftersom dom inte vll hitta en fake guldtacka.
Do it säger jag.

Märk den med ditt användarnamn också eller skriv flashback.org på den
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här