Citat:
Ursprungligen postat av
1717-1776
Ingen klagar på invandrare som sköter sig och tillför något förutom vänstern som har lägre förväntningar på invandare vilket är typexempel på de ”låga förväntningarnas rasism”.
Tröttsamt.
Varför tror du att de låga förväntningarnas rasism ens infinner sig?
Det börjar redan så fort man har en "integrationspolitik" eller öser bidrag över främmande folk. Eller ideligen ändrar om betygssystemen för att de från somliga länder inte klarar av de krav som fanns här innan dem.
Låga/lägre förväntningar blir en inbyggd sekvens i att driva en massinvandringspolitik som främst ska utgöras av afrikaner, araber, afghaner, kurder och liknande. För många skulle totalt misslyckas om man behöll samhället på vit IQ/funktions-nivå och den kravbilden.
Inom invandrarkulturer är det också mer praxis att köpa/fuska sig till det man inte klarar av på egen hand, sina tillkortakommanden, så som meriter och beundran. I vissa fall använder man även hot och våld. Och om den möjligheten är borta, måste kraven ställas ännu lägre för att de över huvud taget skall ta sig någonstans.
Jag vet att vänstern hatar vita, å andra sidan existerar det också, från vänstern, en enorm tro (nästan övertro) på dem och vad de är kapabla till och krav de underliggande ställer på dem från start.
Vänstern har även förutbestämda reaktionsmodeller för olika grupper, som att vita inte kan reagera på rasism i sina egna länder, de ses som så stabila och kapabla att de inte behöver bli upprörda eller ta åt sig, medan en invandrares hela leverne kan ursäktas om han haft ett par rasistiska upplevelser i sitt liv.
Personligen struntar jag själv i rasism från invandrare riktat emot svenskar eller vita. Det är demografin som är kärnfrågan. Det skulle aldrig falla mig in att blidka andra grupper om vad de vill höra om varför svenskar är det ena eller det andra, det är mellan svenskar och ingen annan. Det är heller inte upp till mig att få andra folkgrupper att gilla svenskar. Varje folkgrupp levererar över tid och har sitt rykte efter det, vad det än är.