Citat:
Ursprungligen postat av
Fanten
Hur många försöker du döda en vanlig vecka menar du? Det går bra med en ungefärlig siffra.
Enda gången jag har varit ens i närheten att döda någon så var det verkligen inte på grund av något viktigt utan det var gangsterbullshit, och bara för att han försökte döda mig först. Eller ja, inte mig personligen visserligen men ja.
Jag känner snubbar som har försökt döda andra för att dom hejade på ett annat sportbollslag än dom själva. Viktiga grejer, verkligen.
Så här ser mitt resonemang ut:
proconsul hävdar att en kvinna inte är representativ för alla kvinnor.
I en teoretisk värld med bara män så har du fortfarande religiösa extrememister, vetenskapliga ateister, liberaler, kommunister och massor med krig och konflikter över sådant som påverkar allt i folks liv. Alltså saker som faktiskt är viktiga.
I en teoretisk värld med bara kvinnor så går allt emot samma typ av välfärdssamhälle med halvintresse för vetenskap. Ingen enskild kvinna, eller grupp av kvinnor, kommer beväpna sig och ha ihjäl andra på grund av att de har en ideologi eller religion som de vill driva igenom. Det kommer såklart fortfarande finnas massor med småkonflikter, men alla kvinnor har samma åsikt och beteende i allt viktigt. Alltså har proconsul fel.