2026-06-04, 20:26
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayGuy
Aldrig om något viktigt.
Det har du ju ingen som helst aning om, eller hur?

Redogör gärna för hur ditt kontaktnät ser ut när det gäller kvinnor. Själv har jag varit gift tre gånger, jag har tre vuxna döttrar, jag har jobbat på kvinnodominerade arbetsplatser i 30 år och jag har kvinnliga kompisar. Jag skulle säga att jag har en extensiv erfarenhet av kvinnor.

Du?
2026-06-04, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Det har du ju ingen som helst aning om, eller hur?

De har aldrig försökt döda varandra, alltså är det ingenting viktigt de var oense om.
2026-06-04, 20:30
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
De har aldrig försökt döda varandra, alltså är det ingenting viktigt de var oense om.

Så du försöker döda folk du är oense med? Låter inte riktigt friskt.
2026-06-04, 20:32
Medlem
Citat:
Så du försöker döda folk du är oense med? Låter inte riktigt friskt.

Hela vårt land gör det. Det var därför vi skickade soldater till Afghanistan, och det är därför vi skickar vapen till Ukraina.
2026-06-04, 20:37
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Hur många försöker du döda en vanlig vecka menar du? Det går bra med en ungefärlig siffra.

Enda gången jag har varit ens i närheten att döda någon så var det verkligen inte på grund av något viktigt utan det var gangsterbullshit, och bara för att han försökte döda mig först. Eller ja, inte mig personligen visserligen men ja.

Jag känner snubbar som har försökt döda andra för att dom hejade på ett annat sportbollslag än dom själva. Viktiga grejer, verkligen.
2026-06-04, 20:39
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Verkligen inte. Bara de jäförelsevis fåtal kvinnor jag känner har olika åsikter.

sätt dem i grupp och låt dem bestämma en gemensam åsikt.

Analysera hur den ser ut.
2026-06-04, 20:45
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
sätt dem i grupp och låt dem bestämma en gemensam åsikt.

Analysera hur den ser ut.
Det brukar gå bra eftersom kvinnor lyssnar på varandra till skillnad från män som måste tuppa sig hela tiden.
2026-06-04, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Hur många försöker du döda en vanlig vecka menar du? Det går bra med en ungefärlig siffra.

Enda gången jag har varit ens i närheten att döda någon så var det verkligen inte på grund av något viktigt utan det var gangsterbullshit, och bara för att han försökte döda mig först. Eller ja, inte mig personligen visserligen men ja.

Jag känner snubbar som har försökt döda andra för att dom hejade på ett annat sportbollslag än dom själva. Viktiga grejer, verkligen.

Så här ser mitt resonemang ut:
proconsul hävdar att en kvinna inte är representativ för alla kvinnor.

I en teoretisk värld med bara män så har du fortfarande religiösa extrememister, vetenskapliga ateister, liberaler, kommunister och massor med krig och konflikter över sådant som påverkar allt i folks liv. Alltså saker som faktiskt är viktiga.

I en teoretisk värld med bara kvinnor så går allt emot samma typ av välfärdssamhälle med halvintresse för vetenskap. Ingen enskild kvinna, eller grupp av kvinnor, kommer beväpna sig och ha ihjäl andra på grund av att de har en ideologi eller religion som de vill driva igenom. Det kommer såklart fortfarande finnas massor med småkonflikter, men alla kvinnor har samma åsikt och beteende i allt viktigt. Alltså har proconsul fel.
2026-06-04, 20:56
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Det brukar gå bra eftersom kvinnor lyssnar på varandra till skillnad från män som måste tuppa sig hela tiden.

Jadå.

De snackar ihop sig, och sedan kommer du se att den gemensamt utformade åsikten som av en händelse överensstämmer mer eller mindre spot-on med de mest riskfria mainstream åsikterna som gäller i samhället för tillfället.

Detta alltså alldeles oavsett vad kvinnorna i gruppen har för ev. olika åsikter individuellt.

Funkar varje gång.
Som sagt, en diktators dröm.
2026-06-04, 21:02
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Jadå.

De snackar ihop sig, och sedan kommer du se att den gemensamt utformade åsikten som av en händelse överensstämmer mer eller mindre spot-on med de mest riskfria mainstream åsikterna som gäller i samhället för tillfället.

Detta alltså alldeles oavsett vad kvinnorna i gruppen har för ev. olika åsikter individuellt.

Funkar varje gång.
Som sagt, en diktators dröm.

Hur ser din erfarenhet ut när det gäller kvinnliga resonemang i grupp? Arbetar du på en kvinnodominerad arbetsplats? Hur många möten har du varit på där detta hänt?
2026-06-04, 21:05
Medlem
Pinnzs avatar
Citat:
Aldrig om något viktigt.

Jag håller med. Exakt alla kvinnor jag känner tycker lika om allt. Framför allt röstar de på samma sak (Vänsterpartiet. Därför de har 50% i opinionen).
2026-06-04, 21:19
Medlem
Otroligt många incels eller i allmänhet bittra "män" här.

Skaffa ett liv och sluta sitta och hitta på en massa nonsens.

Titta bara på OS i vintras, det var tjejerna som tog hem medaljerna. Männen satt och grinade om dålig valla och dåligt material. Fullständigt gnällkonsensus.

Kvinnor är precis lika mycket olika individer som män.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in