2026-06-03, 18:07
Medlem
Dan88s avatar
Det här gillar jag inte alls.

Jag vill spela som Kratos och ingen annan. Jag vill strida som honom, hans kraft och vapen. Jag HATADE delarna med Atreus i Ragnarök.
Citera
2026-06-03, 19:16
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Hur många andra såna har det kommit de senaste fem åren menar du?
Intergalactic, Ghost of Yotei, God of war. Playstation är numera kvinnormedsvärdstation.

Dynasty warrior origins, Stellar blade, Eternal strands, Asassins creeds shadows, South of midnight, Witcher 4, Fable, Wuchang fallen feathers, Project the perciever.
Citera
2026-06-03, 19:17
Medlem
Vandammess avatar
god of woke
Citera
2026-06-03, 19:26
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandammes
god of woke
Ser löjligt feminiserat ut i övrigt också förutom den kvinnliga huvudpersonen. Glättigt och glittrande färger, motsatsen till de gamla spelen. Uppenbart att det är woke i flera steg i utvecklandet med inkvoterade kvinnor på olika positioner.
Senast redigerad av sebastian_ 2026-06-03 kl. 19:59.
Citera
2026-06-03, 20:13
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Intergalactic, Ghost of Yotei, God of war. Playstation är numera kvinnormedsvärdstation.

Dynasty warrior origins, Stellar blade, Eternal strands, Asassins creeds shadows, South of midnight, Witcher 4, Fable, Wuchang fallen feathers, Project the perciever.
Fair enough men jag ser egentligen inte direkt problemet med kvinnor i spel så sett. Sen är till exempel inte Witcher 4 ens släppt en och jag förstår inte riktigt hur man kan ha problem med Ciri, hon är väl lika mycket en Witcher som Geralt och som jag förstår en minst lika bärande karaktär i romanerna.

För att återgå till det här spelet, så håller jag som sagt inte ens dom moderna GoW-spelen som riktiga GoW-spel. Kratos riktiga fru heter Lysandra och Ares lurade Kratos att döda henne långt innan Laufey kom in i bilden.

Med allt detta sagt så tycker jag ändå att det ser lite coolt ut. Det är ett jävla fantasyspel vi pratar om. Hela premissen är overklig och Laufey är väl nån slags gudinna light. Gott så. Suspension of disbelief och allt sånt där. Tramsigt att vara okej med en gud som spöar andra gudar, bara för att det är en snubbe.

Men som sagt - hade hellre sett att man skapade ett nytt IP.
Senast redigerad av Fanten 2026-06-03 kl. 20:19.
Citera
2026-06-03, 20:14
Medlem
XtraXs avatar
Är detta vad vi får istället för att se kratos slakta egyptiska gudar 🙁
Citera
2026-06-03, 20:16
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Det här gillar jag inte alls.

Jag vill spela som Kratos och ingen annan. Jag vill strida som honom, hans kraft och vapen. Jag HATADE delarna med Atreus i Ragnarök.

Ja fyfan delen där man sprang runt med negern var helt bedrövlig och seg.
Citera
2026-06-03, 20:44
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_

Du glömde Horizon Zero Dawn.
Citera
2026-06-03, 20:45
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Är detta vad vi får istället för att se kratos slakta egyptiska gudar 🙁

Jag väntade på det egyptiska spelet med Kratos
Citera
2026-06-03, 21:28
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Jag väntade på det egyptiska spelet med Kratos
Och att det går tillbaka till den stilen det hade under 00-talet. Mer utzoomat, mer rörelse. Hyper maskulint. Jag hade till och med accepterat ett pissfilter bara vi får lite variation.
Citera
2026-06-03, 21:36
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Fair enough men jag ser egentligen inte direkt problemet med kvinnor i spel så sett. Sen är till exempel inte Witcher 4 ens släppt en och jag förstår inte riktigt hur man kan ha problem med Ciri, hon är väl lika mycket en Witcher som Geralt och som jag förstår en minst lika bärande karaktär i romanerna.

För att återgå till det här spelet, så håller jag som sagt inte ens dom moderna GoW-spelen som riktiga GoW-spel. Kratos riktiga fru heter Lysandra och Ares lurade Kratos att döda henne långt innan Laufey kom in i bilden.

Med allt detta sagt så tycker jag ändå att det ser lite coolt ut. Det är ett jävla fantasyspel vi pratar om. Hela premissen är overklig och Laufey är väl nån slags gudinna light. Gott så. Suspension of disbelief och allt sånt där. Tramsigt att vara okej med en gud som spöar andra gudar, bara för att det är en snubbe.

Men som sagt - hade hellre sett att man skapade ett nytt IP.
Man kan nästan alltid hitta anledningar till att ha kvinnor som huvudkaraktären. Släktskap, någon del av loren som nämner en kvinna eller att det är ett jävla fantasyspel/saga/ ny sidoberättelse.

Man kan också bara strunta i det och ha en cool man. Allt utgår från vilket mål man har och sen rättfärdigar man det efter. Målet är att män och framförallt pojkar inte ska bli inspirerade eller njuta. Därför tar man först bort manliga karakärer och sen förfular man de kvinnor som man använder som huvudkaraktärer istället. Det här är effektivt i etablerade spel eller filmserier då det blir extra nedslående för den manliga publiken när de känner att de inte har något kvar.
Citera
2026-06-03, 22:27
Medlem
norther1s avatar
Förjävligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in