Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Intergalactic, Ghost of Yotei, God of war. Playstation är numera kvinnormedsvärdstation.
Dynasty warrior origins, Stellar blade, Eternal strands, Asassins creeds shadows, South of midnight, Witcher 4, Fable, Wuchang fallen feathers, Project the perciever.
Fair enough men jag ser egentligen inte direkt problemet med kvinnor i spel så sett. Sen är till exempel inte Witcher 4 ens släppt en och jag förstår inte riktigt hur man kan ha problem med Ciri, hon är väl lika mycket en Witcher som Geralt och som jag förstår en minst lika bärande karaktär i romanerna.
För att återgå till det här spelet, så håller jag som sagt inte ens dom moderna GoW-spelen som riktiga GoW-spel. Kratos riktiga fru heter Lysandra och Ares lurade Kratos att döda henne långt innan Laufey kom in i bilden.
Med allt detta sagt så tycker jag ändå att det ser lite coolt ut. Det är ett jävla fantasyspel vi pratar om. Hela premissen är overklig och Laufey är väl nån slags gudinna light. Gott så. Suspension of disbelief och allt sånt där. Tramsigt att vara okej med en gud som spöar andra gudar, bara för att det är en snubbe.
Men som sagt - hade hellre sett att man skapade ett nytt IP.