Citat:
Ursprungligen postat av
MASSAGATTI
Nu vet jag inte hur gammal du är men 20 ish tippar jag på ..
Jag gick ut gymnasiet 1994 . Hör och häpna så gjorde Arbetsförmedlingen det de var tänkta att göra . De skaffade jobb åt en baserat på erfarenhet/kunskap . Man fick ett antal alternativ och sen var det bara välja och sen jobba.
Sverige var faktiskt riktigt bra innan gränserna öppnades på vid gavel
Betydligt äldre än så min vän, men har personer i min omgivning som kommit ut i arbetslivet efter plugg. Alla har hittat jobb. De blev inte VD som första jobb, inte heller andra chefspositioner. Men jobb fick de, för att de var pålitliga och redo att hugga i. Telefonen lämnas i lunchrummet.