2026-06-05, 11:23
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wario-Man
Den gapiga pajasen hade varit kul att se i riksdagen. Han hade blivit mosad där, vilket hade varit kul att få se. Men det hade varit ytterst ovärdigt med en gapig clown i riksdagen.

Inte ett dugg ovärdigt. Det som är ovärdigt är att se sandnegrer som står och gapar om 1000 år gamla blattekonflikter som inte berör Sverige. Det som är ovärdigt är att de politiker stå och veva om värdelösa blattar i samhället som inte klarar av/ vill assimileras och underkuva sig svensk kultur och svensk lag.
De ska ut!
Citera
2026-06-05, 11:36
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernael
Inte ett dugg ovärdigt. Det som är ovärdigt är att se sandnegrer som står och gapar om 1000 år gamla blattekonflikter som inte berör Sverige. Det som är ovärdigt är att de politiker stå och veva om värdelösa blattar i samhället som inte klarar av/ vill assimileras och underkuva sig svensk kultur och svensk lag.
De ska ut!

Underkuva sig svensk kultur? Sverige är en demokrati. Här får man ägna sig åt vilka kulturyttringar man vill. Försöker man förtrycka folks rättigheter så är det diskriminering. Du har ett väldigt människofientligt och rasistiskt språkbruk. Vilket visar att rasismen tyvärr ökar i sverige. Testa att uttrycka sådana idéer med samma språkbruk på din arbetsplats så är du snart arbetslös.
Citera
2026-06-05, 16:19
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wario-Man
Underkuva sig svensk kultur? Sverige är en demokrati. Här får man ägna sig åt vilka kulturyttringar man vill. Försöker man förtrycka folks rättigheter så är det diskriminering. Du har ett väldigt människofientligt och rasistiskt språkbruk. Vilket visar att rasismen tyvärr ökar i sverige. Testa att uttrycka sådana idéer med samma språkbruk på din arbetsplats så är du snart arbetslös.

Nej. Att inte anpassa sig till svensk kultur är ett asocialt beteende och ska givetvis belönas med utvisning. Vi orkar inte längre låta kaoskulturer få ta plats i samhället.
VM-start kommer hit för att vår kultur har skapat ett överlägset samhälle. Hade vi velat ha deras piss-samhälle så hade vi varit de som invandrade dit
Citera
2026-06-10, 10:27
  #64
Medlem
En kunde ju tro att efter drygt 5 sidor att någon skulle ha funderat i riktningen hur de inkomna anmälningarna fördelar sig på diskrimineringsgrunderna. Istället verkar flertalet utgå ifrån att det är icke-europeiska personer som "drar rasistkortet".

Det finns många olika diskrimineringsgrunder, och från mitt perspektiv framstår det inte som osannolikt att vi fått ökningar vad gäller funktionsvariationer (framför allt NPF och NPF-tillgänglighet). Här är bristerna inte sällan påfallande trots att detta varit en växande fråga länge. Likaså framstår det som att anmälningar rörande könsöverskridande identitet borde öka, eftersom den gruppen ökar och vi också fått ökande intolerans där. Likaså ser vi ökande intolerans visavi sexuell läggning, och det är inte otänkbart att anmälningarna rörande det ökar.

Troligen är orsakerna en blandning av ökad anmälningsbenägenhet och den allmänna toleransnivån visavi olika minoritetsgrupper.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in