2026-06-01, 19:46
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Ett enkelt sätt att lindra helvetes plågorna är att se på någon annans lidande.
Det håller jag inte med om, utveckla gärna
Citera
2026-06-01, 19:46
  #14
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
Ok, stackars fallna änglar.

Vilka helgon är det?

Varifrån har du fått din tro?

Du får söka efter helgon så visar dom vanligtvis upp sig tillslut kring dig.

Jag har en hel del erfarenhet, spenderat hela mitt liv på att söka efter kunskap.
(Kunskap är makt, kan använda det som ett maktmedel.)
Citera
2026-06-01, 19:48
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Du får söka efter helgon så visar dom vanligtvis upp sig tillslut kring dig.

Jag har en hel del erfarenhet, spenderat hela mitt liv på att söka efter kunskap.
(Kunskap är makt, kan använda det som ett maktmedel.)
Ok, kan du rekommendera några källor?
Citera
2026-06-01, 19:49
  #16
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
Ok, kan du rekommendera några källor?

Använd världens första telefon.
Har du bett bön någongång?
Citera
2026-06-01, 19:51
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
Så de som tar emot Jesus får leva i himmelriket och de som inte tar emot Jesus förintas?
Om du frågar mig så hör jag till dem som menar att det som kallas helvetet är ett utslocknande; ett intet, en evig död.
Citera
2026-06-01, 19:52
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Använd världens första telefon.
Har du bett bön någongång?
Jag har fått "bönesvar" men är ingen framgångsrik bedjare direkt.

Jag slutade be för 30 år sedan efter att jag upplevt att det inte gav nån kontakt.

Nu mediterar jag stilla ibland.

Hur ber du?
Citera
2026-06-01, 19:54
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Precovery
Om du frågar mig så hör jag till dem som menar att det som kallas helvetet är ett utslocknande; ett intet, en evig död.
Det låter ju mycket bättre en evigt helvete.

Men en fråga? Om du hamnar i himmelriket men inte tex dina barn? Hur kan himlen kännas helt fridfull då?

Om den enda synden dina barn gjorde var att tro på en annan religion och i övrigt var goda människor som ville väl?

Hur skulle du reagera med att se andra som hamnar i himlen få vara med sina nära och kära?
Citera
2026-06-01, 19:56
  #20
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
Jag har fått "bönesvar" men är ingen framgångsrik bedjare direkt.

Jag slutade be för 30 år sedan efter att jag upplevt att det inte gav nån kontakt.

Nu mediterar jag stilla ibland.

Hur ber du?

Jag ber bön på ett uppriktigt och ärligt sätt och förväntar mig att bli besvarad inom kort.

Kristus är vägen sanningen och livet, ordagrant.
Citera
2026-06-01, 19:59
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
Det låter ju mycket bättre en evigt helvete.

Men en fråga? Om du hamnar i himmelriket men inte tex dina barn? Hur kan himlen kännas helt fridfull då?

Om den enda synden dina barn gjorde var att tro på en annan religion och i övrigt var goda människor som ville väl?

Hur skulle du reagera med att se andra som hamnar i himlen få vara med sina nära och kära?
Man kan inte tänka sig himmelriket på annat sätt än att det är just ett himmelrike. Där har man inte de bekymmer vi har i vårt jordeliv. Exempelvis att vi saknar nära och kära som har gått ur tiden.
Citera
2026-06-01, 20:03
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Jag ber bön på ett uppriktigt och ärligt sätt och förväntar mig att bli besvarad inom kort.

Kristus är vägen sanningen och livet, ordagrant.
Kristus som en person eller som en inre process?
Citera
2026-06-01, 20:03
  #23
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
Kristus som en person eller som en inre process?

Livs levande.

Kristus är en väldigt snäll man.
Humor har han också lita på det.
Citera
2026-06-01, 20:04
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Precovery
Man kan inte tänka sig himmelriket på annat sätt än att det är just ett himmelrike. Där har man inte de bekymmer vi har i vårt jordeliv. Exempelvis att vi saknar nära och kära som har gått ur tiden.
Då krävs det ju att man får minnet borttaget och då blir det ju en falsk frid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in