Citat:
Ursprungligen postat av
Precovery
Om du frågar mig så hör jag till dem som menar att det som kallas helvetet är ett utslocknande; ett intet, en evig död.
Det låter ju mycket bättre en evigt helvete.
Men en fråga? Om du hamnar i himmelriket men inte tex dina barn? Hur kan himlen kännas helt fridfull då?
Om den enda synden dina barn gjorde var att tro på en annan religion och i övrigt var goda människor som ville väl?
Hur skulle du reagera med att se andra som hamnar i himlen få vara med sina nära och kära?