2026-06-02, 04:59
Medlem
Borasare1980s avatar
Norge gjorde en mycket bra första halvlek mot oss. Men Sverige är ett lag som ska spela fysiskt och det gjorde vi inte igår för att undvika skador. Spelar man några procent elakare gör det stor skillnad. Norge är bättre än oss men ska inte vara SÅ hopplöst överlägsna som de var igår. Vi tillät dem glänsa med snällt försvarsspel utan tacklingar.
2026-06-02, 05:58
Medlem
Ställ In Hela Skiten!!!
Avboka Dessa Jävla Fjollors Biljetter Omgående Och Ge Dem En Enkelbiljett Till Ukrainska Fronten!!!! Där Gör De Mer Nytta än På Fotbollsplanen än I Vm!! Biliiga Jävla Luder. Billigare än Ett Jasplan. Billigare än En Hög Med Skit. Den Kan Man Iaf Lägga På åkern.
2026-06-02, 06:53
Medlem
Lundbondens avatar
Det smärtar att erkänna men Norge är storebror i ishockey, fotboll och handboll numera. De är tusen gånger bättre än oss i alla 3 sporter.
2026-06-02, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Min åsikt har alltid varit att för att spela 3-5-2 eller 5-3-2 så måste man ha otroligt bra o löpstarka wingbacks. Typ en Roberto Carlos, carvajal, Dani Alves, Maldini... Ashley Cole...i Sveriges fall kanske en edman o rolle Nilsson. Dvs man måste ha spelarmaterialet för det.

Vilket vi uppenbarligen inte har i dagsläget.

Och då är det alltid bäst o säkrast att spela 442. Varför? Det är absolut lättast och de flesta spelare har gjort det under någon period i karriären. Det är också lättare att göra ändringar om man t ex vill stärka upp någon flank eller centrala mitt genom att dra ner en anfallare eller dyl. Eller flytta upp folk. Till exempel ligga mer på 424. Dvs ett mycket mer flexibelt system än 352.

Men vem är jag att döma.

Nej du har såklart rätt! sen handlar det inte bara om siffror på ett papper, spelar man mot man? eller zon försvar? Såg ut som man mot man mot Norge problemet var att våra wingback var rundningsmärken kan vara den sämsta insats jag sett av svenska spelare någonsin! Men där kommer också utgångsposition in för yttermittfältarna.

Summan och min analys av matchen är att man skulle spela 3-5-2 men såg ut som 5-3-1-1 med ett man mot man försvar men eftersom yttrarna var i backlinjen blev det ett zon försvar där ingen back gav yttrarna hjälp. Och med det sagt hade såklart 4-4-2 gjort saker mer naturligt så Potter är faktiskt en del av problemet. Men det tar ändå inte bort att både Johansson och Svensson inte är tillräckligt duktiga fotbollsspelare inte Smith heller som kom på mellanhand hela tiden.
2026-06-02, 07:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Det smärtar att erkänna men Norge är storebror i ishockey, fotboll och handboll numera. De är tusen gånger bättre än oss i alla 3 sporter.
I ishockey? VM är en C-turnering, ingen bryr sig.
Svenska landslaget är fyllt med ortenbabbar och då går det som det går.
2026-06-02, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Nej du har såklart rätt! sen handlar det inte bara om siffror på ett papper, spelar man mot man? eller zon försvar? Såg ut som man mot man mot Norge problemet var att våra wingback var rundningsmärken kan vara den sämsta insats jag sett av svenska spelare någonsin! Men där kommer också utgångsposition in för yttermittfältarna.

Summan och min analys av matchen är att man skulle spela 3-5-2 men såg ut som 5-3-1-1 med ett man mot man försvar men eftersom yttrarna var i backlinjen blev det ett zon försvar där ingen back gav yttrarna hjälp. Och med det sagt hade såklart 4-4-2 gjort saker mer naturligt så Potter är faktiskt en del av problemet. Men det tar ändå inte bort att både Johansson och Svensson inte är tillräckligt duktiga fotbollsspelare inte Smith heller som kom på mellanhand hela tiden.
Svensson klart sämst på plan i kvalmatchen mot Polen.
Mot Norge ännu sämre, borde absolut inte få en minuts speltid. Hoppet står väl till att Stroud är skadefri till VM.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in