2026-05-31, 11:13
Moderator
HelgeBuks avatar
Extremt dyrt och det finns nästan alltid alternativ i närheten (enda undantaget jag kan åminna mig just nu är Tierp där de åtminstone för ett år sen var ensamma vid E4).

Det måste ju finnas lönsamhet i det ändå, så hur är det möjligt, hur får de kunder? Har de samarbete med någon biltillverkare så att vissa märken har billigare laddning hos Allego?

Hjälp mig förstå.
Citera
2026-05-31, 11:30
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Extremt dyrt och det finns nästan alltid alternativ i närheten (enda undantaget jag kan åminna mig just nu är Tierp där de åtminstone för ett år sen var ensamma vid E4).

Det måste ju finnas lönsamhet i det ändå, så hur är det möjligt, hur får de kunder? Har de samarbete med någon biltillverkare så att vissa märken har billigare laddning hos Allego?

Hjälp mig förstå.
Allego verkar ha sänkt sina priser så de bara är lite dyrare än andra. Även jag har undrat vad de ens gör i Sverige men det är en av få som tar Electroverse så det är nog många turister som nyttjar dem. Jag har aldrig laddat hos Allego, inte ens registrerat ett konto. Då har jag RFID-kort eller tagg till i stort sett alla andra operatörer utom Tesla där jag kör appen.
Citera
2026-05-31, 11:31
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk

Hjälp mig förstå.
Tjänstebilar, de som inte betalar själv skiter i kostnaden. Dumma turister som blir bonnfångade.
Citera
2026-05-31, 11:56
Medlem
kyrkstockens avatar
Är väl samma som tankar utefter motorvägen där det ofta är 50-60 öre dyrare.

I hemmiljön väljer folk det billigare alternativet men orkar inte leta utefter vägar eller vid shopingmalls (antar jag).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in