Citat:
Ursprungligen postat av
Snubchurp
Ja, slarvigt av mig att inte tillägga att det är mina egna erfarenheter men också vad jag fått återberättat från andra som äger elbil. Det är få av dessa som upplevt problem. Handlar väldigt mycket om vilket märke man väljer.
Statistiken säger annorlunda möjligtvis och det är nog mycket på grund av vikten som jag ser som ett stort minus med elbilar. Det gör också att de måste byggas så lätta som möjligt vilket medför att hållbarheten försämras avsevärt på vissa vitala delar.
Om jag ska nämna något som kanske inte gått sönder men som slitits ner ordentligt på den bil jag kör så är det däcken som jag tycker äts upp ganska snabbt av elbilar.
Flera av mina ingenjörskamrater är Applefanatiker och köpte givetvis Tesla S då den dök upp .
De förklarade stolt att nu var det slut med krånglande bensin- och dieselbilar , framtiden var här .
Gissa om vi har retat dem , det finns bevisligen ingen gräns för hur mycket som kan paja på en model S .
Det märks att det var Teslas första riktiga försök att bygga en bil .
Som en sade till mig : " Det spelar ingen roll om bilen sätts ihop av robotar så länge komponenterna är köpta på rea hos Aliexpress "
Det är en i byn som köpte en Ioniq och han är väldigt nöjd med den efter fem års pendlande .
Inget har pajat ännu , bara vanlig service har behövts och den är såpass klen att den inte äter så mycket däck som de mer motorstarka elbilarna gör .
Om jag någon gång köper en elbil som andrabil blir det troligen en KIA/Hyundai just pga att de verkar fungera , det finns billiga gamla elbilar på Finn.no att tillgå .