2026-06-02, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColonelBurton
Såg på X att det handlade om att sikhen anklagade Nowak för att vara rasist varav polisen därmed bestämde sig för att sikhen var bo och inte Nowak.

- "Sir please call an ambulance im stabbed.
-"Well you shouldnt have been a racisst"

Jag hör inte det i videon.

Ja unga män är överrepresenterade i brott och rasism. så polisen gör det klassiska flashbackfelet. Men det konstiga är att BO höggs fem gånger varav ett i bröstet (det dödliga) och flera gånger i benen.
Citera
2026-06-02, 13:11
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debe
Bodycam från när Henry blev satt i handfängsel.
https://streamable.com/u9yvv4

Hör jag det rätt?
1:11

Hemskt att se någon som blivit halalknivad bli satt i handfängsel och dö.
https://www.facebook.com/watch/?v=1531433041899575

Där har du textning av det.
Citera
2026-06-02, 13:18
Medlem
gofigurs avatar
https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Henry_Nowak

Kan det stämma att Henry låg en timme på platsen innan han dog?
On the evening of 3 December 2025, some time before 11:30 pm, Nowak was walking in the area of Belmont Road in the Portswood suburb of Southampton.[5] Nowak had been drinking at the Hobbit Pub, but was under the drink-drive limit.
Nowak told police that he had been stabbed, but was told he had not been by the police, as it was not immediately obvious.[19] Nowak's last words were "Please, brother, I can't breathe."[13] When Nowak collapsed they administered first aid, but Nowak died on the scene at 12:37 am.
Smarta sikher som tror att ingen kan förstå deras illistiga punjabi-plan.
Police allowed for Digwa to meet his brother. In a covertly recorded conversation in Punjabi, the brother advised him to claim self-defence. Digwa said that he would not be able to claim self-defence if there were security cameras on the street of the crime
Följden för poliserna är mörkad. Ingen konsekvens alls?

Digwa ringde in sina päron.
Digwa had called his parents, who arrived at the scene before police. Digwa's mother, Kiran Kaur, took the knife and hid it at their home.[13] Digwa made videos of Nowak fleeing, and another as he lay dying, which were cited as aggravating factors by the judge at sentencing.[16]

When Hampshire Police officers arrived at the scene, they spoke to Digwa, with Nowak lying on the ground having been stabbed. The bodycam footage shows Nowak repeatedly stating that he had been stabbed and that he couldn't breathe. At one point, Nowak stated "I've been stabbed", to which the male officer wearing the camera replied, "Don't think you have, mate." Nowak became unresponsive before any call for emergency medical services was made.
Senast redigerad av gofigur 2026-06-02 kl. 13:25.
Citera
2026-06-02, 13:35
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag tror att polisen inte såg att BO var knivhuggen. Sen gjorde polisen det klassiska flashbackfelet och trodde att överrepresentation betyder att en viss typ av person alltid är skyldig. I detta fall

1 Unga män - överrepresenterade i brott

2 Sikher - klart underrepresenterade i brott.

De ska läggas till att "ganska ytterliga" knivhugg på armar och ben kan var dödliga. Polisens fel är att du undersökte honom direkt. Jag gissar att de tror han är berusad.
Är du säker på sikher?
Det finns faktiskt ingen officiell brottsstatistik för sikher specifikt. Brittisk kriminalstatistik brukar redovisas efter etnicitet (t.ex. indisk, pakistansk, vit brittisk) eller religion i vissa undersökningar, men inte på ett sätt som gör att man kan räkna fram en särskild "brottslighet för sikher".
Citera
2026-06-02, 13:43
Medlem
SYSTEMexes avatar
Fyfan va sorgligt! Alla straff utom hängning är för milda, både för GM och för personerna som tillåtit honom att vistas i landet
Citera
2026-06-02, 13:49
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:

Hör jag det rätt?

Fyfan. You are under arrest. Va sjukt. De kollar inte ens hur han mår
Citera
2026-06-02, 14:10
Medlem
BrunkeMundts avatar
Att polisen inte kontrollerar eventuella blödningar är väldigt chockerande.

Han gör inget motstånd, ligger nästan livlös, upprepar att han har blivit knivhuggen - polisen reagerar inte. Hur fan kan man vara så här inkompetent och vårdslös som snut? Skamligt.

Hemskt fall från början till slut.
Citera
2026-06-02, 14:16
Medlem
Detta är vedervärdigt…. Hoppas Henrys familj får upprättelse.

Jag tror inte Europa vinner denna kamp. Islam kommer ta över 😞
Citera
2026-06-02, 14:19
Medlem
Room531s avatar
Fan vad sjukt ju mer man hör om det här. mordet poliserna och korrupta regimen i UK är medskyldiga till, en gränsöverskridande korruption och faktiskt förräderi som vi har här med.
https://m.youtube.com/watch?v=dsih_0-Wr0I

har inte ens sett videon ännu, och bara halva denna men håller med TR 100%! Helt oacceptabelt!

Oräkneligt antal brottsoffer, detta bara ett av många men ett absurt fall. Hur många är nog för våra korrupta, köpta, falska, inkompetenta, illegitima, till och med fientligt inställda mot oss och länderna de låtsas representera (!) s.k. "regeringar"??

Han ska inte ha dött för ingenting, alla brottsoffer därtill i hela väst och andra håll som drabbas av samma eller liknande jävla korruption... blir mer och mer arga på vad som görs mot oss, via falska plantor till politiska "ledare" och protesterna börjar bubbla... Hoppas på stora protester i england som sprider sig och ett missnöje som går ut mycket mer än för en liten röstlapp med några års mellanrum, för det börjar det göra och mer ska det bli... mycket mer! måla gatorna, var med och kräv och skapa förändring!

Ok ska se klart videon nu, och sedan videon från händelsen och polis kamerorna som tydligen också är ute nu..
Senast redigerad av Room531 2026-06-02 kl. 14:27.
Citera
2026-06-02, 14:22
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen
Detta är vedervärdigt…. Hoppas Henrys familj får upprättelse.

Jag tror inte Europa vinner denna kamp. Islam kommer ta över 😞
Gå och lägg dig med din pessimistiska kuvade fega skitattityd. Att ge sig före knappt ens någon strid eller knappt kamp ens börjat på någon större skala, iaf här i norr, så lägg ned eller håll lika gärna tyst. Det har börjat hända massor på senare år, ett massuppvaknande och jag säger bara fan heller till ditt uttalande, inte om folk bara gör sin del. Men du kanske är ett islamisttroll som vill demoralisera.

Det här var förresten inte en muslim som begått det här mordet, jag förstår kopplingen du gör..håller bara verkligen inte med om den tama, kuvade slutsatsen. Finns inte.
Senast redigerad av Room531 2026-06-02 kl. 14:26.
Citera
2026-06-02, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Är du säker på sikher?
Det finns faktiskt ingen officiell brottsstatistik för sikher specifikt. Brittisk kriminalstatistik brukar redovisas efter etnicitet (t.ex. indisk, pakistansk, vit brittisk) eller religion i vissa undersökningar, men inte på ett sätt som gör att man kan räkna fram en särskild "brottslighet för sikher".

Jag vet med det fängelsestudier från Kanada, Indien och UK. De visar antingen på klar underrepresentation eller lite underrepresentation. Och man ska lägga till att Sikher är överrepresenterade (4.4 gånger) som offer i rasistisk våld. Jag gissar att många GM tror att de är muslimer.

https://www.ontario.ca/document/2025-data-release-inmates-ontario/human-rights-based-data-collection-inmates-restrictive?utm_source=chatgpt.com

Sikhs- In Punjab, Sikhs (58 % of the population) tend to be under-represented among the undertrials at 51% in 2019 https://www.shankariasparliament.com/current-affairs/gs-ii/gs-ii-polity/overrepresentation-of-minorities-in-jails

https://www.gov.uk/government/statistics/hate-crime-england-and-wales-2022-to-2023/hate-crime-england-and-wales-2022-to-2023?utm_source=chatgpt.com

Jag tror att polisen gjorde fel för att de hade en ung vit man - Överrepresenterade i brott och rasistbrott. De hade vad de trodde ett offer som är överrepresenterade, som offer, i hatbrott och underrepresenterade att begå brott. Dessutom såg man inga skador och minst ett vittne* som förstörde utredningen på platsen. Sen såg man inget blod men jag tycker man hör någon säga i början av videon "blod". Enligt Wiki var det fem? knivhugg och det dödliga i bröstet. Jag såg inget blod.

Skulle polisen ha undersökt mer? Ja självklart när han säger att han har blivit knivhuggen. Troligen hade det inte hjälpt men det får vi aldrig veta. Och det hela är tragiskt och visar att polisen måste vara mer öppen och inte ha förutfattade meningar.**

*Jag tycker minst två (Mamman och brorsan)

**Klassisk flashbacksmentalitet

Sen har sikher, som grupp ett gott ryckte utanför rasistkretsar. De använder inte rusningsmedel. De har lägre arbetslöshet äger sina bostäder mm. Deras religion går ut på delvis att hjälpa andra och samhället, även ickesikher.

https://www.theguardian.com/world/2016/nov/25/sikhs-in-uk-are-invisible-to-government-despite-hate-increase

Självklart finns det kriminella sikher.
Citera
2026-06-02, 14:51
Medlem
Citat:

Hör jag det rätt?

Ja det var hemskt men sikher är inte muslimer. Sikher som äter kött får äta från vilket djur som helst, men det är strikt förbjudet att äta kött som slaktats rituellt (såsom halal eller kosher).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in