Citat:
Ursprungligen postat av
LeTeigneux
Som fenomen tycker jag att de mycket väl går att jämföra. Om man så vill så kan man säga att de illustrerar toxisk manlighet respektive toxisk kvinnlighet.
Jag har tyvärr inga länkar till klipp jag såg på nätet 2015 och 2016. Hade jag varit politiker kanske jag sparat ner materialet för framtida användning men nu gjorde jag inte det.
Någon i tråden tipsade om att det finns en hel del material om tanterna och deras afghaner sparat på bloggen "Toklandet", kanske det kan vara något?
Men om du inte litar på mig så är det också helt OK. För min del var det starka bilder som fick mig att omvärdera min syn på den antirasistiska rörelsen, det är i varje fall inget påhitt.
Jag ser det enbart som
toxiskt. Andrew Tate är
toxisk. Och urspårade PK-rörelser är
toxiska. Har inget med vare sig manligt eller kvinnligt att göra. Då flertalet män och kvinnor
inte är sådär urspårade.
Toxisk maskulinitet är enligt mig snarare den där "jag klarar mig själv"-mentaliteten som finns hos män och som
tyvärr gör att män inte söker vård när det behövs. Utan super ihjäl sig eller tar livet av sig istället. Att "klara sig själv" är manligt, men
intetill vilken grad som helst, det får inte gå till överdrift, för då blir det toxisk manlighet. Att vara beskyddande och ha pondus är också manligt. Men även där: går det till överdrift och mannen börjar
använda sin styrka etc. lite godtyckligt och börjar skjuta, vara kriminell, misshandla, våldta, dominera etc. - ja, då har det gått till överdrift och blivit toxiskt.
Andrew Tate är bara galen. Inte särskilt manlig alls. Så. Han kan heller inte ses som "toxiskt manlig". Han är en kuf. Och har inget med manlighet att göra. Men unga vilsna följare får han, tyvärr... Pga. att han har bilar, brudar och hus. Och får det att se ut som det är vad man kan få om man följer hans tokiga ideér. Eller tja: lite toxisk manlig är han väl, när han har begått brott.
Toxisk kvinnlighet är enligt mig när kvinnan börjar använda sig av sin förmåga till retorik (kvinnor har bra retorisk förmåga då båda deras hjärnhalvor samarbetar när de pratar, vilket gör kvinnor överlägsna i prat) till att svärta ner folk/psykiskt misshandla folk, verbalt mobba andra etc. Skitprat, elakt skvaller. Där har du toxisk kvinnlighet. Att vara skarp retoriskt och kunna tala för sig är kvinnligt. Att använda sin förmåga att prata som ett vapen att skada andra med = toxisk kvinnlighet.
#vistårinteut, har inget kvinnligt i sig. Och är därav inte "toxiskt kvinnliga". De har mer en PK-agenda. Vill vara duktiga och få beröm av andra PK-folk. Eller så är de anhängare av detta av medlidande med flyktingar. Och
om din uppgift om de där bilderna stämmer, så är de som deltog i den manifestationen där de klädde ut tonåringar i bebiskläder, rentav rätt märkliga också. Men kvinnliga? Nej. Och därmed
inte heller toxiskt kvinnliga.
Och åter: kvinnor älskar inte invandring. Finns inga belägg för detta. och många kvinnor ä dessutom rädda för olika situationer pga. att de är rädda att bli våldtagna i dessa situationer. Rädda att bli Våldtagna av män. Så flertalet kvinnor är nog inte särskilt glada över om det kommer fler unga sexuellt frustrerade män med patriarkal kvinnosyn till Sverige. Ökar ju riskerna för kvinnor att bli våldtagna, vilket de redan är rädda för.
TS har i övrigt inte ens kunnat bevisa att kvinnor "älskar invandring".