2026-05-31, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Visst är de en liten minoritet. Men de existerar. Och de kan ses som symptom på ett större problem.

Se på hur feminister uppmärksammar Andrew Tate och "manosfären" till exempel.
Manosfären är ett litet och marginellt fenomen. De flesta män vet inte ens vem Andrew Tate är.
Men jag förstår ändå varför feminister uppmärksammar dem.

På samma sätt kan #Vistårinteut ses som ett extremt exempel på ett problematiskt mönster hos kvinnor. (Inte ALLA kvinnor....)

Och nej: engagemanget för Ukraina kan inte alls jämföras med deras engagemang för afghanerna. Det var när de stod och höll om sina afghanska unga män klädda i barnkläder och med ansiktsuttryck som utstrålade äckel som de visade vilka de verkligen var.

Andrew Tate drar tyvärr till sig vilsna unga män över hela västvärlden som har svårt att få unga kvinnor. Detta är faran med Andrew Tate. #vistårinteut, drar inte till sig folk på det viset. Utan drar väl främst till sig de som redan innan hade sådana åsikter och endast svenskar. Så att göra en jämförelse dessa emellan blir skevt.

Vart någonstans såg du de märkliga bilderna? Källa tack.
Citera
2026-05-31, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Blir så när kvinnor får för mycket inflytande och jämställdhet helt enkelt. De blir knäpp helt enkelt och röstar in horder med främmande invasioner av antikulturella ockupationer som skadar hela systemet som är byggts upp av sina egna närmaste manliga kulturer med mycket slit och arbete som ligger bakom

Det är ingen som "röstar in" massinvandring. Finns inget parti som har det som kärnfråga.
Citera
2026-05-31, 10:14
Moderator
Ancistruss avatar
Massa OT-tjafs raderat och de värsta skitpostarna varnade.

Vänligen fokusera på trådens topic, alltså om kvinnor gillar invandring och om det i så fall beror på att det är främst män som invandrar hit, eller om kvinnor åtminstone tror det är främst män och därför gillar det.

/Mod
Senast redigerad av Ancistrus 2026-05-31 kl. 10:34.
Citera
2026-05-31, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Andrew Tate drar tyvärr till sig vilsna unga män över hela västvärlden som har svårt att få unga kvinnor. Detta är faran med Andrew Tate. #vistårinteut, drar inte till sig folk på det viset. Utan drar väl främst till sig de som redan innan hade sådana åsikter och endast svenskar. Så att göra en jämförelse dessa emellan blir skevt.

Vart någonstans såg du de märkliga bilderna? Källa tack.

Som fenomen tycker jag att de mycket väl går att jämföra. Om man så vill så kan man säga att de illustrerar toxisk manlighet respektive toxisk kvinnlighet.

Jag har tyvärr inga länkar till klipp jag såg på nätet 2015 och 2016. Hade jag varit politiker kanske jag sparat ner materialet för framtida användning men nu gjorde jag inte det.

Någon i tråden tipsade om att det finns en hel del material om tanterna och deras afghaner sparat på bloggen "Toklandet", kanske det kan vara något?

Men om du inte litar på mig så är det också helt OK. För min del var det starka bilder som fick mig att omvärdera min syn på den antirasistiska rörelsen, det är i varje fall inget påhitt.
Citera
2026-05-31, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Som fenomen tycker jag att de mycket väl går att jämföra. Om man så vill så kan man säga att de illustrerar toxisk manlighet respektive toxisk kvinnlighet.

Jag har tyvärr inga länkar till klipp jag såg på nätet 2015 och 2016. Hade jag varit politiker kanske jag sparat ner materialet för framtida användning men nu gjorde jag inte det.

Någon i tråden tipsade om att det finns en hel del material om tanterna och deras afghaner sparat på bloggen "Toklandet", kanske det kan vara något?

Men om du inte litar på mig så är det också helt OK. För min del var det starka bilder som fick mig att omvärdera min syn på den antirasistiska rörelsen, det är i varje fall inget påhitt.

Jag ser det enbart som toxiskt. Andrew Tate är toxisk. Och urspårade PK-rörelser är toxiska. Har inget med vare sig manligt eller kvinnligt att göra. Då flertalet män och kvinnor inte är sådär urspårade.

Toxisk maskulinitet är enligt mig snarare den där "jag klarar mig själv"-mentaliteten som finns hos män och som tyvärr gör att män inte söker vård när det behövs. Utan super ihjäl sig eller tar livet av sig istället. Att "klara sig själv" är manligt, men intetill vilken grad som helst, det får inte gå till överdrift, för då blir det toxisk manlighet. Att vara beskyddande och ha pondus är också manligt. Men även där: går det till överdrift och mannen börjar använda sin styrka etc. lite godtyckligt och börjar skjuta, vara kriminell, misshandla, våldta, dominera etc. - ja, då har det gått till överdrift och blivit toxiskt.

Andrew Tate är bara galen. Inte särskilt manlig alls. Så. Han kan heller inte ses som "toxiskt manlig". Han är en kuf. Och har inget med manlighet att göra. Men unga vilsna följare får han, tyvärr... Pga. att han har bilar, brudar och hus. Och får det att se ut som det är vad man kan få om man följer hans tokiga ideér. Eller tja: lite toxisk manlig är han väl, när han har begått brott.

Toxisk kvinnlighet är enligt mig när kvinnan börjar använda sig av sin förmåga till retorik (kvinnor har bra retorisk förmåga då båda deras hjärnhalvor samarbetar när de pratar, vilket gör kvinnor överlägsna i prat) till att svärta ner folk/psykiskt misshandla folk, verbalt mobba andra etc. Skitprat, elakt skvaller. Där har du toxisk kvinnlighet. Att vara skarp retoriskt och kunna tala för sig är kvinnligt. Att använda sin förmåga att prata som ett vapen att skada andra med = toxisk kvinnlighet.

#vistårinteut, har inget kvinnligt i sig. Och är därav inte "toxiskt kvinnliga". De har mer en PK-agenda. Vill vara duktiga och få beröm av andra PK-folk. Eller så är de anhängare av detta av medlidande med flyktingar. Och om din uppgift om de där bilderna stämmer, så är de som deltog i den manifestationen där de klädde ut tonåringar i bebiskläder, rentav rätt märkliga också. Men kvinnliga? Nej. Och därmed inte heller toxiskt kvinnliga.

Och åter: kvinnor älskar inte invandring. Finns inga belägg för detta. och många kvinnor ä dessutom rädda för olika situationer pga. att de är rädda att bli våldtagna i dessa situationer. Rädda att bli Våldtagna av män. Så flertalet kvinnor är nog inte särskilt glada över om det kommer fler unga sexuellt frustrerade män med patriarkal kvinnosyn till Sverige. Ökar ju riskerna för kvinnor att bli våldtagna, vilket de redan är rädda för.

TS har i övrigt inte ens kunnat bevisa att kvinnor "älskar invandring".
Citera
2026-05-31, 11:41
Medlem
Citat:
Jag ser det enbart som toxiskt. Andrew Tate är toxisk. Och urspårade PK-rörelser är toxiska. Har inget med vare sig manligt eller kvinnligt att göra. Då flertalet män och kvinnor inte är sådär urspårade.

Toxisk maskulinitet är enligt mig snarare den där "jag klarar mig själv"-mentaliteten som finns hos män och som tyvärr gör att män inte söker vård när det behövs. Utan super ihjäl sig eller tar livet av sig istället. Att "klara sig själv" är manligt, men intetill vilken grad som helst, det får inte gå till överdrift, för då blir det toxisk manlighet. Att vara beskyddande och ha pondus är också manligt. Men även där: går det till överdrift och mannen börjar använda sin styrka etc. lite godtyckligt och börjar skjuta, vara kriminell, misshandla, våldta, dominera etc. - ja, då har det gått till överdrift och blivit toxiskt.

Andrew Tate är bara galen. Inte särskilt manlig alls. Så. Han kan heller inte ses som "toxiskt manlig". Han är en kuf. Och har inget med manlighet att göra. Men unga vilsna följare får han, tyvärr... Pga. att han har bilar, brudar och hus. Och får det att se ut som det är vad man kan få om man följer hans tokiga ideér. Eller tja: lite toxisk manlig är han väl, när han har begått brott.

Toxisk kvinnlighet är enligt mig när kvinnan börjar använda sig av sin förmåga till retorik (kvinnor har bra retorisk förmåga då båda deras hjärnhalvor samarbetar när de pratar, vilket gör kvinnor överlägsna i prat) till att svärta ner folk/psykiskt misshandla folk, verbalt mobba andra etc. Skitprat, elakt skvaller. Där har du toxisk kvinnlighet. Att vara skarp retoriskt och kunna tala för sig är kvinnligt. Att använda sin förmåga att prata som ett vapen att skada andra med = toxisk kvinnlighet.

#vistårinteut, har inget kvinnligt i sig. Och är därav inte "toxiskt kvinnliga". De har mer en PK-agenda. Vill vara duktiga och få beröm av andra PK-folk. Eller så är de anhängare av detta av medlidande med flyktingar. Och om din uppgift om de där bilderna stämmer, så är de som deltog i den manifestationen där de klädde ut tonåringar i bebiskläder, rentav rätt märkliga också. Men kvinnliga? Nej. Och därmed inte heller toxiskt kvinnliga.

Och åter: kvinnor älskar inte invandring. Finns inga belägg för detta. och många kvinnor ä dessutom rädda för olika situationer pga. att de är rädda att bli våldtagna i dessa situationer. Rädda att bli Våldtagna av män. Så flertalet kvinnor är nog inte särskilt glada över om det kommer fler unga sexuellt frustrerade män med patriarkal kvinnosyn till Sverige. Ökar ju riskerna för kvinnor att bli våldtagna, vilket de redan är rädda för.

Jag kan hålla med om det mesta av det du säger.

Och givetvis älskar inte alla kvinnor invandring. Jag har träffat många kvinnor som är emot invandring och ännu fler som inte har någon tydlig åsikt i frågan.
Dock är det väl ett faktum att kvinnor som grupp är mer positiva till flyktingmottagande än män som grupp. Vilket naturligtvis beror på en mängd olika saker, inte en enda.

Jag kan tycka att #Vistårinteut är värda att nämna i sammanhanget, som ett fenomen. Även om de givetvis är en ganska liten grupp egentligen. Dock en grupp som lyftes fram av media och makthavare och gavs inflytande.

De klädde inte ut afghanerna med bebiskläder. Officiellt hävdade de att de var 17 år när de kom till Sverige vilket "i lagens mening innebär att de är barn". De klädde dem nog ungefär som 12-13 åringar för att riktigt understryka detta med att de var "barn".

Just detta att deras huvudargument för att de skulle få stanna i Sverige vara att de var "barn" gjorde det dock extra anmärkningsvärt när de inledde sexuella förhållanden med dem.

Hur som helst, det var ett par år sedan, och det gällde en mindre grupp kvinnor. Man skall inte dra allt för stora växlar på det. Dock värt att nämna som ett avskräckande exempel kan jag tycka.
Citera
2026-05-31, 13:11
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Historikern Lars Trädgårdh kommer inom kort att tillsammans med andra forskare presentera en undersökning om mäns kontra kvinnors syn på invandring. Mycket handlar om biologi. Kvinnor är mycket mer än män intresserade vilka partner de egna barnen väljer, medan män mer ser till vilka hot som andra grupper kan åsamka. Det är ju regel männen som ska gå i krig vid fara och försvara, gruppen, stammen eller landet. Jag säger ordet "mer" för det är inte hundra procent entydigt. Två saker sammanfaller och det hjärnans starkaste drivkraft att skapa vi och dom, men också att samtidigt tänka rationellt och logiskt. De andra kan ju bidra och vara en fördel för gruppen. Det är så större samhällen bildas. Detta sker dock endast på initiativ av makteliten. Talar vi om kvinnor och invandring bör man studera hur kvinnor förhåller sig till dessa komponenter.
Citera
2026-05-31, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Historikern Lars Trädgårdh kommer inom kort att tillsammans med andra forskare presentera en undersökning om mäns kontra kvinnors syn på invandring. Mycket handlar om biologi. Kvinnor är mycket mer än män intresserade vilka partner de egna barnen väljer, medan män mer ser till vilka hot som andra grupper kan åsamka. Det är ju regel männen som ska gå i krig vid fara och försvara, gruppen, stammen eller landet. Jag säger ordet "mer" för det är inte hundra procent entydigt. Två saker sammanfaller och det hjärnans starkaste drivkraft att skapa vi och dom, men också att samtidigt tänka rationellt och logiskt. De andra kan ju bidra och vara en fördel för gruppen. Det är så större samhällen bildas. Detta sker dock endast på initiativ av makteliten. Talar vi om kvinnor och invandring bör man studera hur kvinnor förhåller sig till dessa komponenter.

Och kvinnor vill med största sannolikhet helst att deras döttrar väljer en bra man som tar fint hand om döttrarna och är trogna och lojala mot deras döttrar och respekterar deras döttrar. Ingen patriarkal hustyrann som står bakom hedersförtryck, kriminalitet och sharia tex. Och kvinnor vill sannolikt helst att deras söner väljer trofasta, lojala och trogna fina kvinnor som respekterar deras söner.

Kvinnor vill inte att deras barn råkar ut för hedersförtryck. Och ser förmodligen därav helst att deras barn väljer svenska eller europeiska partners.
Citera
2026-05-31, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
Den gemensamma nämnaren bakom alla dessa sjuka sekter är att ingen vågar ifrågasätta.

Inge än vill få en naziststämpel i pannan. Hellre sexuellt utnyttjade barn och ohyggliga vidrigheter på alla plan än att gå emot grupphetsen om att vara "god", där " godhet" är att släppa in miljoner inkräktare som förnedrimgsrånar och förstör vårt samhälle samtidigt som sexuellt utnyttjande av barn accepteras institutionaliseras.

Kvinnor är säkert mer rädda att gå emot strömmen med att vara ”god”. De vill passa in i gruppen, då kvinnors överlevnad hängt på att vara en del av det sociala i flocken, eftersom de inte har kunnat försvara sig själva. De litar än idag inte på att de kan försvara sig själva. Och vill man passa in - ja då ska man vara en god människa och släppa in miljoner MENA.

Sedan finns det många förnekare också. Naiva dumma personer som tror att alla på jordklotet är svenskar. Att de skulle ha liknande uppväxt och kultur, så att problemet är faktiskt inte invandrare. Utan de lägger istället skulden på svenskar som inte skapat tillräckliga förutsättningar för integration. Detta trots att det plöjs ner 100-tals miljarder på invandring genom integration, bidrag, SFI, bostäder osv varje år. Men man skuldbelägger inte invandrarna, eftersom de är en skyddad minoritet som man inte får sparka på. Istället älskar man att sparka på vita män, kapitalister och andra grupper som har stort inflytande/makt.

Så det finns många anledningar till att kvinnor aktivt eller passivt stöttar invandring. Det sexuella kan absolut vara en del av det. Kvinnor hatar thailändskor eftersom de gynnar vita män. Så där går det bra att sparka mot den gruppen. Men afghaner går bra, eftersom det gynnar inte vita män.

Så det är en cocktail av PK, feminism, godhetssignalering, passa i gruppen, daddy issues, det sexuella m.m.

Att som kvinna bli utfryst är lika med döden. Det är därför många kvinnor inte ens vill tänka tanken att gå med i SD eller att synas bland dem. Titta bara på kommentarerna på Facebook så fort det är en bild på en SD-kvinna. Posten i sig är helt oskyldig, och SD-kvinnan kan vara 20 år och supersöt. Ändå kommer det 100-tals kommentarer om Nazism, 1940, dumma kvinna, och en massa hat. Och ändå är SDs linje riktig vanilj jämfört med den invandringspolitik som finns runt om i världen. Män kan stå på sig lite mer, men för kvinnor blir det här riktigt jobbigt. Det är därför S-kvinnor fortsätter att ”spy på” SD-kvinnor, inte för själva politiken, men för att skrämma dem och aktivera deras reptilhjärnor att deras överlevnad hänger på att rösta på ”godheten”/PK.
Senast redigerad av KallesKulor 2026-05-31 kl. 18:07.
Citera
2026-05-31, 20:41
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Det är ingen som "röstar in" massinvandring. Finns inget parti som har det som kärnfråga.

Jodå det finns det såklart och de som röstar in massinvandringen, annars är det ju ba sätta sig på tvären och skita i att rösta om de fortsätter med det, enkelt eller välja partier utanför Riksdagen

Älskar kvinnor invandring för att det främst är män som kommit hit?

Har väldigt svårt att tro det baserat på hur många, väldigt få etniska vita kvinnor, rent procentuellt
som är i lag med en invandrare ifrån mena länder. Som jag förstått det är det bara en liten klick
så det är ovanligt. Relativt då hur många kvinnor som ändå röstar för massiv mena invandringen men som är sambos och ihop med sina etniska män eller ev europeiska män som kan alltså inte komma pga av flyktingskäl

Så kan inte se kopplingen till att de skulle bry sig om att det är enkomt män som kommer hit eller hälften kvinnor eller mer

De kvinnor som röstar för massiv utomeuropeisk asyl invandring och fortsätter med det vill bara förstöra Europa och Sverige eftersom de är sadister är min tagning på det hela, eftersom invandringen är väldigt olönsam på den fronten och andra

Inkl att det är ett jävligt dåligt beteende att rösta in islam och sånt i Sverige samt massa brott och systematisk utsugning av resurser. De röstar även in folkutbyte av densamma dåliga sorten i stora drag när man enkelt bara kan använda sig av inhyrd arbetskraft som sen åker hem till sitt hemland, eller får möjligheter att stanna efter man skött sig i massor av år av periodjobb, gärna utbildad i nåt annat land finansierat av ev EU eller nåt om de behövs utbildas

Så köper aldrig förklaringen att man behöver olönsam asylinvandring för arbetkraftsbehov

Tycker de borde va kvinnofängelse för sånt skit och deras partival för röstningen, å då får många sitta inne ett bra tag iom att de röstat för sån förödande statistik av invandringsmodell som pajar välvärden som min farfar och farfars far och min pappa byggt upp mfl. De lade standarden på svenska kulturen liksom och det vill dessa kvinnor riva ner. Riktigt dåligt beteende är det, fy fan
Citera
2026-06-01, 05:56
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Kan du visa lite källor på att kvinnor skulle se ner på thailändskor?
Jenny9 var den jag vände mig till.
Hon blir helt till sig om man använder ordet neger och tycker vita män ska skämmas över slavhandeln som till absolut till största del alltid kontrollerats av negern och araben, så även idag.
Hon skrev i en tråd ett inlägg som jag inte orkar leta upp nu att i Thailand horar dom ut sina döttrar.
Jag påpekade då att detta är att dra alla på kammen och väldigt fördomsfullt, rent av rasism. Ungefär som att säga att tex negrer är dumma, slöa och obildbara, det är så himla rasistiskt för det är negern som är i skottgluggen men i övrigt är fördomsfull helt ok tydligen.

Sen upplyste jag henne om att sexhandeln i Afrikas flesta länder är mycket stor och skulle varit betydligt större om i gemene man kunnat ta sig lika lätt till de subsahriska länderna som Thailand.

Fick svar att hon aldrig sagt hon inte hade fördomar vilket fick mig att inse efter ett antal inlägg i några olika trådar att hon, som så många andra unga, blivit helt indoktrinerade genom skola, sociala medier etc där huvudpoängen är att skuldbelägga vita, speciellt män då slaveriet i USA av någon anledning blivit mycket mer uppblåst än slaveriet i Asian, Mellan Östern och Europa där vita var slavar det hör inte till poängen så det bara bekräftas av henne och andra men inget dom vill debattera eftersom det i det sammanhanget skulle innebära att den vita mannen inte kan skuldbeläggas och därmed finns det inget att hämta kraft ur.

Sen är det också den vita mannens fel att inget fungerar i Afrikanska länder pga slavhandel och kolonisering.
När jag och andra sen påpekar att det finns många Asiatiska länder som haft samma resa där det skapats fungerande samhälle så att skylla på den vita mannen känns inte riktigt korrekt men vid denna punkt är de enda svar man får okvädesord och förolämpningar, precis som det brukar vara med pk, Mp, woke, feminister etc.

Att Jenny har allt hon har och lever som hon gör med alla de val hon har är just pga av att männen byggt det samhälle som möjliggör hennes stora rätt att uttrycka sig och ha friheter, lever fritt i ett land skapat av vita men av någon anledning så är allt den vita man gjort och gör något som kan och bör kritiseras.
Att flytta till ett land skapat av icke vita är såklart inte aktuellt.
#Metoo har förstört så mycket, bara för att man fått luft under vingarna betyder inte det att man kan flyga.

Så med Jenny och många andra så är det just idéen om slaveri och den vita mannens skuld i neger slaveriet som är poängen inte slaveriet i sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in