2026-05-29, 09:40
Medlem
Man-At-Armss avatar
Som i natt drömde jag att ett par jagade mig med kniv. Den klassiska ofrivilliga springa i slow motion infann sig. Jag blev knivhuggen och försökte därefter varna förbipasserande för paret.
Jag vaknade sedan och kände inga negativa känslor -mer att det var en udda dröm.

Att drömma obehagliga drömmar som inte känns som mardrömmar är fascinerande. Det är inga klardrömmar, jag vet inte att jag drömmer, men samtidigt är det inte helt "jag" som blir knivhuggen. Lite som en filmversion av mig själv.

Har ni erfarenheter av liknande drömmar?
Citera
2026-05-29, 09:47
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Som i natt drömde jag att ett par jagade mig med kniv. Den klassiska ofrivilliga springa i slow motion infann sig. Jag blev knivhuggen och försökte därefter varna förbipasserande för paret.
Jag vaknade sedan och kände inga negativa känslor -mer att det var en udda dröm.

Att drömma obehagliga drömmar som inte känns som mardrömmar är fascinerande. Det är inga klardrömmar, jag vet inte att jag drömmer, men samtidigt är det inte helt "jag" som blir knivhuggen. Lite som en filmversion av mig själv.

Har ni erfarenheter av liknande drömmar?

Har varit med om exakt detta ett par gånger. Och ja, det är precis som att det är på film, fast i förstaperson på något sätt.
Citera
2026-05-29, 10:09
Medlem
sommarlovs avatar
Dom där drömmarna som inte har något med vad man upplever i vardagen är så knäppa!
I bland vaknar man och känner sig som man lever ett annat liv.
Citera
2026-05-30, 14:16
Medlem
kyrkstockens avatar
Fast det där låter som en riktig mardröm.

När jag såg rubriken tänkte jag på drömmar som man kan ha när man mår psykiskt sämre. Jag har hört att andra också lagt märke till de.

Drömmar som är så far out och man har bara sådana när man mår psykiskt sämre. Jag kan inte beskriva dom bättre.
Citera
2026-05-30, 20:35
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Fast det där låter som en riktig mardröm.

När jag såg rubriken tänkte jag på drömmar som man kan ha när man mår psykiskt sämre. Jag har hört att andra också lagt märke till de.

Drömmar som är så far out och man har bara sådana när man mår psykiskt sämre. Jag kan inte beskriva dom bättre.
Att skriva i trådstarten som jag gjorde "Att drömma obehagliga drömmar som inte känns som mardrömmar är fascinerande" blir lite motsägelsefullt, då mardrömmar är obehagliga drömmar. Men det är väl brukligt att känslan när man vaknar speglar den man hade under drömmen? Normalt sett brukar jag ha starka obehagskänslor när jag vaknat efter drömmar likt den jag beskrev i ts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in