2026-05-28, 08:06
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Det finns ju midjeväskor för sport t.ex.
Jag använder en tunn "midjeväska" som egentligen är till för att bära värdesaker som pass och kreditkort under tröjan när man reser. Funkar perfekt för mobilen när jag joggar. Har hörlurar (ej in-ear) som sitter stabilt och har inga problem med att lyssna på ljudböcker när jag springer.
Citera
2026-05-28, 09:36
Medlem
Blaskas avatar
Varför ska du ha telefonen med när du kör konditionsträning? Testa köra utan lurar i öronen och samtala med dig själv istället. Det är en grym tid att utnyttja till detta. Kaka på kaka så att säga.
Citera
2026-05-28, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Varför ska du ha telefonen med när du kör konditionsträning? Testa köra utan lurar i öronen och samtala med dig själv istället. Det är en grym tid att utnyttja till detta. Kaka på kaka så att säga.

Du kan ju aldrig lyssnat på låten Faster, harder Scooter när du kört något krävande pulshöjande ;D
Citera
2026-05-28, 11:21
Medlem
Köpte ett mobil träningsarmband som jag sätter runt vattenflaskan.
Citera
2026-05-28, 11:39
Medlem
JuanDelgadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludvig.Rudolf
Vet att jag är typ femma på bollen, men det finns gott om armbindlar för mobiltelefoner som passar bra till löpning/promenader. Brukar själv använda en sådan. Funkar finfint 👍

https://www.amazon.se/Simptech-Telefonhållare-löpning-svettsäker-telefonhållare/dp/B081CL8JCB
Det kommer säkert sluta med att det blir nån sån lösning.

Eller kanske ännu bättre, om man kan hitta ett sånt där bälte med ficka. Då skulle man till och med kunna ha luren bakom sig på svanken typ.
Citera
2026-05-28, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Du kan ju aldrig lyssnat på låten Faster, harder Scooter när du kört något krävande pulshöjande ;D
Haha ja, den är bra, hade glömt dem. Bra musik gör att man pressar sig mer helt klart.
Citera
2026-05-28, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Haha ja, den är bra, hade glömt dem. Bra musik gör att man pressar sig mer helt klart.

Jag håller med dig. =)
Citera
2026-05-28, 13:52
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks

Förstår vad du menar. Den hade givit mig extra juice for sure. Men jag tänker alltid mycket klarare När jag är ute och springer. Ett mycket skönt inslag till konditionsträningen. Blir svårt att tänka när man tar ut sig helt dock.
Citera
2026-05-28, 15:20
Medlem
Du har säkert nån gammal iPhone modell hemma, de brukar vara smidigare och lättare.

Med lite tur så stödjer den Spotify eller Apple Music fortfarande. Ladda ned nån schysst spellista eller podcast i offline mode, så har du den som springmobil.

En Watch är ganska smidigt annars.
Citera
2026-05-28, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuanDelgada
Jag har inte hittat något bra system för detta och jag är så less på att ha den studsa runt löst i en ficka. Alternativet nu på sommaren när man tränar i shorts och linne är att jag har den i handen - men det är rätt störigt också.

Det bästa vore att lämna mobilen hemma, men man behöver ju ha med den om man vill kunna lyssna på poddar eller musik när man tränar.

Tips mottages tack.

Såg nån reel med ett par shorts med en mobilficka.
Annars får du väl ha sån klassiker på armen som du har telefonen i
Citera
2026-06-16, 02:33
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Jag låser in min telefon i skåpet i omklädningsrummet. Jag tränar inte glor i telefon när jag gymmar.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in