2026-05-27, 22:22
Medlem
Nu är hon hjärntvättad åt andra hållet.
Det är lite så människa är.
Man fastnar för något.
Nu betyder miljön ingenting bara pengar
Mycke roligare
Senast redigerad av troligengud 2026-05-27 kl. 22:24.
Citera
2026-05-27, 23:32
Medlem
kibokos avatar
Hon är vad jag förstår influencer. Då gäller det att skapa rubriker och vara i hetluften så att man driver trafik. För fem år sedan drev det trafik att gråta om klimatet. Idag driver det trafik att stå på andra sidan.
Citera
2026-05-28, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
AVår fina svenska Greta däremot drivs av precis allting annat än pengar och girighet.

Ja. Messiaskomplex.
Citera
2026-05-28, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Säkert!
Förstår inte hur organisationer typ "We don't have time" m fl kan överleva. De måste ju flytta på sina målstolpar hela tiden, ideligen.
Kollar man upp det, så har de flyttat dom med 10årsperioder ända sedan 50-talet. Varje 10årsperiod är det ett nytt "hot" som sedan inte inträffar. Det har varit allt från syraregn till ja, jag vetefan, allt möjligt.
Citera
2026-05-28, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Kollar man upp det, så har de flyttat dom med 10årsperioder ända sedan 50-talet. Varje 10årsperiod är det ett nytt "hot" som sedan inte inträffar. Det har varit allt från syraregn till ja, jag vetefan, allt möjligt.
Stämmer bra men mer fokus (klimatet) per ca 30 år (en generation) då det kommer ny generation som inte hört det tidigare, blir en "nyhet", som nu.
Då vi lever längre idag så har fler "överlevt" och med det får diverse glåpord då vi "avslöjar bluffen".
Citera
2026-05-28, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Stämmer bra men mer fokus (klimatet) per ca 30 år (en generation) då det kommer ny generation som inte hört det tidigare, blir en "nyhet", som nu.
Då vi lever längre idag så har fler "överlevt" och med det får diverse glåpord då vi "avslöjar bluffen".
Oavsett vilket så är majoriteten av folket i västvärlden hjärntvättade idioter som tror på skiten.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in