2026-08-26, 08:11
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockersson
Tror du på riktigt att hon hade haft slöja om hon inte var muslim?

Islam har rätt när det gäller kvinnor, eller hur?

Ja man kan ju tycka att man måste vara lite tolerant och acceptera att en del kvinnor har hijab. Om det bara vore en kul grej som blivit mode hade ju ingen reagerat. Folk får väl klä sig hur de vill.

Men problemet är ju att det är förknippat med islam/knäppa värderingar. Då blir det genast ett problem. Hijab och ännu värre utstyrslar blir som en varningslampa som blinkar rött: PROBLEM. Inte konstigt om många svenskar är emot.
Citera
2026-09-07, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Att bära muslimsk sjal i Sverige är stämpling, uppmaning, till våldtäkt på oss som inte gör det.

Att påstå sig inte förstå det är att förolämpa min, sin egen, allas vår, intelligens.

"Jag blev chockade, frös till, och kunde inte svara"
Såklart, offer-rollen bakom vilken hon driver sin vidriga agenda avslöjades.

Du har upprepat samma mantra om och om igen, så jag undrar bara hur många gånger du har blivit våldtagen hittills? Händer det varje dag du gå ut?

Är inte förtal olagligt?

Och kvinnor med slöja ska börja ha lite mer skin på näsan. Det ska inte komma som en överraskning när man träffar på människor som ogillar muslimer och Islam. Man bor trots allt i Sverige.

Väljer man att ha slöja på sig måste man också vara bered på att få kritik eller nyfikna frågor. Man behöver inte vara defensiv. Man kan istället förklara varför. För uppenbarligen behöver man i 2026 fortfarande förklara varför man har slöja på sig

Jag kanske är störd, men jag tycker det är bra att folk öppet visar deras hat.
Senast redigerad av Kleiner 2026-09-07 kl. 07:01.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in