2026-05-25, 21:42
Medlem
När jag började röka för många år sedan gick det att hitta ganska många olika cigaretter utan filter. Nu verkar det överhuvudtaget inte existera längre. Senast jag såg det var nog 10-12år sedan då en stor ica butik hade filterlösa John Silver. Varför slutade filterlösa cigg säljas?
Citera
2026-05-25, 21:47
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Vet inte men jag rullar mina cigg själv så jag slipper filter!
Citera
2026-05-25, 21:59
Medlem
Kundgruppen som rökte ofiltrerade cigg har väl gått och dött skulle jag tro. Numer är väl ciggrökning överlag väldigt sällsynt, än mindre folk som vill röka utan filter. Finns ingen marknad riktigt.
Citera
2026-05-25, 22:00
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Vet inte men jag rullar mina cigg själv så jag slipper filter!

Smart drag! Jag rullade alltid cigg själv förr, rökte Samson, fintrådig tobak som var otroligt lättrullad och välsmakande.
Citera
2026-05-25, 22:05
Medlem
Stenballes avatar
Är inte rökare själv och därmed är frågan kanske dum, men kan man inte bara ta bort/bryta av filtret?
Citera
2026-05-25, 22:15
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Smart drag! Jag rullade alltid cigg själv förr, rökte Samson, fintrådig tobak som var otroligt lättrullad och välsmakande.

Den var bra, nu är tyvärr tobaken dålig får köra med John Silver!
Citera
2026-05-25, 22:17
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Är inte rökare själv och därmed är frågan kanske dum, men kan man inte bara ta bort/bryta av filtret?

Det kan man ju göra men ofta blir det en bit kvar av filtret!
Citera
2026-05-25, 22:21
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe

Jo det går naturligtvis. Men det blir det inte riktigt samma smak och dessutom får man då lätt små tobaksbitar i munnen. Så det funkar som en nödlösning för de som vill röka cigaretter utan filter.
Citera
2026-05-25, 22:29
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
När jag började röka för många år sedan gick det att hitta ganska många olika cigaretter utan filter. Nu verkar det överhuvudtaget inte existera längre. Senast jag såg det var nog 10-12år sedan då en stor ica butik hade filterlösa John Silver. Varför slutade filterlösa cigg säljas?
Tydligen av hälsoskäl, blir ju rätt kläggigt på filtret! Rökte en kort period för några år sedan och det enda i mitt tycke var John silver med avbrutet filter, med lite snits bröt man av dom snyggt och blev sällan tobakssmulor i munnen.
Citera
2026-05-25, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heidelbergensis
Kundgruppen som rökte ofiltrerade cigg har väl gått och dött skulle jag tro. Numer är väl ciggrökning överlag väldigt sällsynt, än mindre folk som vill röka utan filter. Finns ingen marknad riktigt.
Så är det nog. Kanske bara är jag som saknar dom
Citera
2026-05-26, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
Just det, och typ Hobson och även Lucky Strike tror jag hade filterlösa. Den kan vara nice.

Jag har rökt rullcigg större delen av vuxna livet. Då kan man välja om man vill ha filter eller inte.

Den bästa rullciggen enligt mig är med korta OCB-papper eller korta silvriga Rizla Croix med smala Swan-filter (filtrerar lagom) och en naturlig rulltobak utan kemiska tillsatser typ Drum Natural eller American Spirit.

Den sortens papper gör att ciggen brinner sakta och ekonomiskt och släcks av sig själv när man inte puffar, så man kan ha en i mungipan hela dagen och tända på den för några puffar när man känner för det. På så sätt kan man röka konstant mest hela dagen. Det är noice.
Citera
2026-05-26, 12:55
Avslutad
Hederliga Röda Commerce utan filter....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här