2026-05-25, 20:42
Medlem
TjackOhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pedri
I sveriges fall så är det väldigt sällan att det hinner gå ner sig så att det hade varit bättre om de skippat det.

Det är snarast så att Sverige, särskilt Svt produktioner, läggs ner för tidigt. Man märker det tydligt när man vill kolla gamla svenska produktioner. Endast en säsong av Bert, Full Frys, Sunes jul, Mysteriet på Greveholm, Nile city. Bara två i följd av Svensson Svensson.

Första halvan av Friends är typ lika mycket som alla de produktioner jag har nämnt. Inte bara det att det gjordes en säsong, säsongerna var dessutom bara 12 avsnitt.

Britterna är också duktiga på att nypa av det i tid.
Vad gäller Nile City så ångrade Henrik Schyffert sig en aning i en intervju jag såg, att dom la ner det direkt då dom egebtligen hade hittat ett perfekt sitcom-recept i Nile City. Dom hade säkert kunnat klämma ur sig en säsong eller två till av hög kvalité.

Men att mjölka sönder ett koncept som amerikanerna gör är ju fel på ett annat vis.
Senast redigerad av TjackOhej 2026-05-25 kl. 20:44.
Citera
2026-05-25, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackOhej
Vad gäller Nile City så ångrade Henrik Schyffert sig en aning i en intervju jag såg, att dom la ner det direkt då dom egebtligen hade hittat ett perfekt sitcom-recept i Nile City. Dom hade säkert kunnat klämma ur sig en säsong eller två till av hög kvalité.

Men att mjölka sönder ett koncept som amerikanerna gör är ju fel på ett annat vis.
Ja detta är sant
Citera
2026-05-26, 08:14
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackOhej

Skillnaden mellan Killinggänget och Grotesco är att Killinggänget var roliga.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in