2026-05-24, 01:52
Medlem
najah-al-shammaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Mitt förslag är till en supergrupp är:

Sång: Joey Tempest
Gitarr: Yngve Malmsten
Gitarr: John Norum
Bas: Vet inte? men John Levén är bra. Finns det någon svensk basist som spelat i ett större rockband än Europe?
Trummor: Mikkey Dee

Att 3 är från Upplands Väsby är stort.

Vad är era förslag?

Vad är din definition på "supergrupp"?

Exempelvis Ghost och Sabaton är båda internationellt stora och båda drar årligen hundratusentals besökare till sina konserter.
Citera
2026-05-24, 08:12
Medlem
kyrkstockens avatar
Yngve har autism och kan inte samarbeta med andra så detta är ett tramstråd. Vilket Leven redan vet då de försökt samarbeta.

Har Yngve mognat ja men man kan inte bli fri från autism.

Se intervjun med Beato. Han "var med i ett band" sedan "var han med i ett annat band. Han nämner inte vare stealer eller alcatrazz med namn. Dom finns inte. Det finns fler indikationer. Yngve säger själv att han ser greppåbrädan som ett mönster. Hans kusin "tok-erik" har sagt att yngve har "garanterat någon diagnos" sedan kan inte erik något om autism, eller kunde då.

Autism kan ofta uppfattas som narcissism men det är inte narcissism. Man stänger ute omvärlden pga svårigheter att sovra bland intryck.

Jag såg Norum hoppa in i accept för en vecka sedan. Helvete vad tjock han blivit.

Är det inte bättre att låta det som varit varit?

Med anledning av Jojje Wadenius död fick jag några klipp i flödet från hans senare spelningar med pugh. Framför scenen dansade 75-åringar.

Göra musik kan man naturligtvis fortsätta med. Men apa sig på en scen iförd peruk för att verka ung?
Är jag elak?
Senast redigerad av kyrkstocken 2026-05-24 kl. 08:22.
Citera
2026-05-24, 09:53
Medlem
Forever Winters avatar
Om med "supergrupp" menas kända medlemmar och inte nödvändigtvis de mest skickliga eller någon intention att de skulle låta bra:

Sång: Tobias Forge (runner up - Joey Tempest)
Bas: Peter Iwers (runner up - Pontus Egberg)
Batterist: Mikkey Dee (runner up - Morgan Ågren)
Gitarr: Fredrik Åkesson
Jag valde att inte ta med Yngwie då han inte är en typisk bandmedlem.

Ur ett konstnärligt perspektiv hade jag naturligtvis valt andra medlemmar.
Citera
2026-05-24, 16:40
Medlem
Fantens avatar
Tommy Johansson på sång. För i helvete. Definitivt Haake som batterist. Sen vet jag inte riktigt. Kanske Daniel Cordero på bas.
Citera
2026-05-24, 22:34
Medlem
grungewhores avatar
Sång: Mats Levén
Bas: Jörgen Sandström
Trummor: Adrian Erlandsson
Gitarr: Mike Amott

De skulle spela Black Sabbath covers.
Citera
2026-05-24, 22:40
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Mitt förslag är till en supergrupp är:

Sång: Joey Tempest
Gitarr: Yngve Malmsten
Bas: Vet inte? men John Levén är bra. Finns det någon svensk basist som spelat i ett större rockband än Europe?
Trummor: Mikkey Dee

Att 3 är från Upplands Väsby är stort.

Vad är era förslag?

En supergrupp med en snittålder på 60.

Befarar att de kommer låta som Europe, vilket inte är fel i och för sig.
Citera
2026-05-25, 14:09
Avslutad
Jag tror att gubbarna på Sweden Rock o liknande festivaler i Europa/USA nog skulle uppskatta Joey o Yngve och dom andra rävarna i gänget. Dom är ju i samma ålder

Men många nyare svenska band som tex Ghost o Sabaton är ju också stora. Men dom kanske vill satsa allt på sina nuvarande karriärer, men om 10–15 år kanske?
Citera
2026-05-25, 14:44
Medlem
Finns väl ett hyfsat antal "stora" band sedan länge, tex kungarna av doom, Candlemass (som också kommer från Väsby) har sålt cirkus 15 miljoner skivor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in