Citat:
Ursprungligen postat av
Pinnz
Hej flashback
Jag har precis bytt jobb. Min sista dag var det flera på det gamla jobbet som sa att de ville höra hur det gick på nya jobbet och att jag skulle höra av mig.
Mina gamla kollegor är ca 10 år äldre än mig (jag är 30). Några av dem kom på min inflyttningsfest när jag var ny på jobbet men har inte haft någon direkt privat kontakt efter det (var 2 år sedan). Har försökt få några av dem att komma på fika men ingen har direkt uttryckt något intresse för det.
Aw på jobbet har varit jättekul. De umgås privat med varandra men jag har aldrig blivit medbjuden.
En kollega kom på min 30års fest i sommras men jag tycker hon har distanserat sig sen dess (tror dock det beror mer på vad som hänt i hennes liv).
Jag vill veta vad jag kan förvänta mig. Ska jag höra av mig med en lägesrapport? Ska jag vänta på att de hör av sig? Sa de bara så där för att vara artiga?
Jag har lite svårt att läsa av sociala signaler och vill inte slösa min tid. Det gör mig ju självklart ledsen också att mina vänskaps-känslor inte är besvarade. Det betyder ju också att upprätthålla en artighets-relation tar extra mycket energi. Samtidigt är vi ju i samma bransch och jag kommer säkert stöta på någon av dem i framtiden.
Vad ska jag göra? Hur ska jag förhålla mig?
Det tycker jag verkligen inte att du har?
Vad jag tycker att du fortsatt ska förvänta dig är att det är ett socialt fulspel all the way.
Vänta tills någon hakar fast vid dig?
Då först har du något som åtminstone kommer i närheten av något äkta:-)
Man får åtminstone vara glad över artigheten i allt sådant här, för ofta finns inte ens den.
Ta det för vad det är för det är oftast inte mer än så här och ta det absolut inte personligt eller som att det vore något fel på dig, för det är det inte:-)