2026-08-27, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serverus
Ja men tror du att denna kvinna inte såg 200k lätta pengar? En känd rappare. Ord mot ord. Hon vinner lätt på walkover.

Många svenska tjejer idag är sjuka i huvudet, vad som orsakat deras sjukdom vet jag inte, men jag tror skolväsendet är en gigantiskt bidragande faktor. Psykopati helt enkelt.

Jag tycker det är sjukt att bli plaskvåt efter någon ap-rappare. Men det innebär inte att han bör sitta i finkan för att han satt på hennes degenererade gener. Bevisföringen för våldtäkt måste vara rigorös och galet underbyggd innan någon man sitter i finkan. Vi kan fan inte ha ett samhälle där ord mot ord leder till finkan för helvete. Hoppas det blir överklagat.
Hon pissar på alla som blivit våldtagna på riktigt. Jag kan inte sätta mig i hennes eller hans sits men det känns verkligen som det på nåt sätt var planerat eller att hon överdrev det hela.

Hon kanske ville ha sex med honom och därför följde hon med in på rummet men hon kan ha ångrat sig efter allt hände då hon var påverkad, full och trött.

Det är ett komplex scenario men helt ärligt så tror jag inte på att Asme gjort detta utan hennes vilja. Han har för mycket att förlora och är smartare än detta och var till och med försiktig med att tolka vad hennes intentioner var (om hon vill ha sex eller inte). Vem fan skulle vilja fingra en tjej medan hon sover? Alla har olika saker som de tänder på men i detta scenariot är sannolikheten låg att han gjorde det medan hon sov. Hon var full, de höll på och så somnade de efter och hon vaknade senare av chock och förstod inte riktigt vad som hade hänt.

Trycket av sina vänner påverkar detta också. Hon berättade direkt vad som hade hänt (vad hon tror hade hänt / hur hon tolkade att det hade hänt) och så pushade de henne att anmäla och gå vidare med detta, det blir då enklare för henne att tro på detta.

Som sagt, jag kan inte sätta mig in i vad som faktiskt hände och om hon blev utsatt så är domen rättvis och så förtjänar hon rättvisa. Men, det var hon som ville gå till hans rum, det var hon som var flörtig och hela det köret.

Svenska rappare har det inte svårt med tjejer, personligen gillar jag varken Asmes musik eller som person men ingen förtjänar att få ens liv förstörd på detta sättet pga något som kanske inte är sant, speciellt med svaga bevis.
Citera
2026-08-27, 12:38
Medlem
Sjukt mycket kommentarer som anklagar kvinnan och försvarar våldtäktsmannen. Victim blaiming deluxe. Garsntersr alla ni sitter och gråtrunkar till bilder av andrew tate era incels. 3 år är aldeles för lite. Minst tio år på våldtäckt och skär kuken av honom
Citera
2026-08-27, 12:42
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
riktigt vidrigt att han blev dömd. Vittnena är endast personer som kvinnan ringt o berättat. Hon ljuger. Hon blev förtvivlad när hon såg att han filmade. Så hon fuckade honom. Att han blev dömd gör en rädd för svenska rättsväsandet. Fyfan vad synd att bli våldtäksstämplad och dömd till 3 år för en hora

Helt rätt och riktigt att han blev dömd. Han är smuts som passat på, usch!
Och kalla någon för hora gör väl ni icke skidåkare om alla kvinnor. Förutom er mamma, som är den största horan!
Citera
2026-08-27, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wormland666
Sjukt mycket kommentarer som anklagar kvinnan och försvarar våldtäktsmannen. Victim blaiming deluxe. Garsntersr alla ni sitter och gråtrunkar till bilder av andrew tate era incels. 3 år är aldeles för lite. Minst tio år på våldtäckt och skär kuken av honom
Ingen här skyddar eller försvarar våldtäksmän. Vi utgår från bevisen som finns och sannolikheten på vad som är sant eller falskt.
Citera
2026-08-27, 12:50
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmort
Han kommer bli friad, tjejen verkar ha hittat på allt ihop. tragiskt att tjejer håller på så

För mycket bevisning och riktig och rättvis dom. Må svinet få det tufft i fängelse nu.
Citera
2026-08-27, 12:51
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Asmerom Tsigabu ska vara kvar i häkte tills fängelsestraffet får verkställas.

Jag räknade till totalt 21 månaders fängelse 2/3 delar - 4 månaders häkte

https://petterssonsblogg.se/2026/07/29/rapparen-asme-atalad-for-valdtakt-i-stockholm/
Citera
2026-08-27, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Jag räknade till totalt 21 månaders fängelse 2/3 delar - 4 månaders häkte

https://petterssonsblogg.se/2026/07/29/rapparen-asme-atalad-for-valdtakt-i-stockholm/
Precis. vi får se om han först o främst överklagar, hans karriär är helt fuckt annars!
Citera
2026-08-27, 13:01
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Precis. vi får se om han först o främst överklagar, hans karriär är helt fuckt annars!

Ja så är det, jag kollade vad AI hade att säga om detta med överklagan på en våldtäktsdom.

Ett fängelsestraff för våldtäkt kan bli längre i hovrätten, men bara om åklagaren också väljer att överklaga domen.Huruvida straffet kan skärpas styrs helt av vem eller vilka det är som överklagar:

Om det bara är den dömda personen som överklagar tingsrättens dom till hovrätten kan straffet inte bli längre.
Citera
2026-08-27, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Ja så är det, jag kollade vad AI hade att säga om detta med överklagan på en våldtäktsdom.

Ett fängelsestraff för våldtäkt kan bli längre i hovrätten, men bara om åklagaren också väljer att överklaga domen.Huruvida straffet kan skärpas styrs helt av vem eller vilka det är som överklagar:

Om det bara är den dömda personen som överklagar tingsrättens dom till hovrätten kan straffet inte bli längre.
Om han överklagar så tror jag åklagaren ansluter
De kan dock inte bli så mycket mer än 3 år då det verkar standard numera...
om jag hade fått bestämma så våldtäkt minst 5 år och grov våldtäkt minst 10 år.
Citera
2026-08-27, 13:21
Medlem
Är det ett fan som stått utanför och tagit selfie som asme tagit med?
På grammisgalan går väl inga random folk?
Citera
2026-08-27, 13:27
Medlem
Det händer uppenbarligen att tjejer hittar på falska våldtäktsanklagelser (vilket är helt vidrigt och sjukt), men vi behöver förstå mekanismerna bakom att någon kan göra en sån sak. Det är i regel antingen:

A) Tjejer som inte ”får” ha frivilligt sex, pga att de är i en relation eller lever under hedersförtryck. Då kan de efter sex bli så förtvivlade att det upplevs som det minst dåliga alternativet för att rädda sig själva ur situationen.

B) Tjejer som har en psykisk ohälsa och ett rätt misslyckat liv i övrigt. En person som inte har en egen identitet och framtidsplaner, kanske kan uppleva att de vinner på uppmärksamhet och sympati som offer, speciellt om gärningsmannen är en känd person.

I förhör i FUP framgår att BO inte är i en fast relation och hon lever inte under något hedersförtryck, så alternativ A stämmer inte. Om hon hade velat ha sex så hade hon kunnat ha det utan att skämmas eller ångra sig.

Det framgår även i FUP:en att BO själv har nån sorts artistkarriär på gång och är signad av samma skivbolag som GM. Hon följde med till GM hotellrum därför att de var mitt i ett givande samtal om musikbranschen och deras mål med sina karriärer osv. Så alternativ B föreligger inte.

Hon beskriver hur hon var orolig över vilken påverkan en anmälan skulle få på hennes typ anseende, hur vissa gemensamma bekanta har tagit GM sida. Det finns ingen ”kalkyl” som ger henne fördelar av denna händelse. Hon får ett skadestånd, men 240 000 är inte så mycket pengar jämfört med tex en årsinkomst av en karriär. Händelsen har tvärtom skadat hennes framtid eftersom det tar bort fokus från henne som artist och skapar konflikter inom branschen. Hon gjorde anmälan för att stå upp för sig själv eftersom det han gjorde mot henne när hon sov och tydligt hade sagt nej, var helt oacceptabelt. Det finns ingen chans att hon skulle ha hittat på anklagelserna.

En granskning av GM handlingar visar givetvis också att det är helt idiotiskt och skadar hans framtidsplaner, men så är det ju med alla brott som avslöjas. Han har väl låg impulskontroll, var kåt och full, och trodde att han skulle komma undan med det.
Citera
2026-08-27, 13:29
Medlem
Raktinyllets avatar
Haha vad är det för kvinna som följer med en sådan hem frivilligt? Noll självbevarelsedrift.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in