2026-08-05, 08:50
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
Wow, så mycket bättre än jag trodde.

Blir till att köpa några fler aktier på det.

Jupp. Hoppas bara marknaden är efterbliven nog att köra ner aktien till under $100.

Man får vara bra dum om man inte fattar hur bra detta är för framtida intäkter.
Citera
2026-08-05, 10:24
Medlem
löls avatar
Minus 10 pre-market.
Får se om det blir så hela dagen 🤷
Citera
2026-08-05, 12:02
Medlem
Biggedys avatar
Jag köper på $82
Citera
2026-08-05, 12:21
Medlem
Kaenkelberries avatar
Att aktierna belönas eller går dåligt beror på det nya normala. Det vill säga att kassaflödet nu och på kort sikt är tillräckligt bra enligt placerarna. I fallet SpaceX så är mycket inprisat vad som eventuellt sker längre fram i tiden och det belönas inte alls på samma sätt som tidigare.
Jag är själv ägare men jag kan gott erkänna att jag köpte mest pga Musk och hans stora åtaganden (exvis 80% ägande) och han lovade att inte sälja.
Citera
2026-08-05, 14:22
Medlem
raskenss avatar
Haha Kekkius babblade om att ekonomin i rymden kan bli en miljon gånger större än på jorden.

nåja luften gick ur fort.

https://youtu.be/VKo5ZVGQau8

Det här är den huvudsakliga drivmekanismen bakom Tesla och Spacex:

https://youtu.be/NufJ7g63KSY?t=1811
Senast redigerad av raskens 2026-08-05 kl. 14:24.
Citera
2026-08-05, 14:53
Medlem
De pratar om nedgång fram till oktober, sen är det dags att handla på sig.
Citera
2026-08-05, 15:59
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
De pratar om nedgång fram till oktober, sen är det dags att handla på sig.

Det blir aldrig som de flesta tror. Jag köper när det är billigt, vilket jag tycker att det är nu.
Citera
2026-08-05, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Det blir aldrig som de flesta tror. Jag köper när det är billigt, vilket jag tycker att det är nu.

Ja det är bra pris. Jag köpte på mig när det var runt 130 dollar.
Citera
2026-08-05, 16:27
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Lär falla mer på torsdag efter unlocken.
Citera
2026-08-05, 17:28
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
Lär falla mer på torsdag efter unlocken.

De flesta som får optioner på SpaceX har redan mycket aktier. De som nu ville sälja av lite aktier har redan haft chansen att göra det. Vissa kanske även passar på att köpa. Det blir ingen dramatisk avsäljning så fort denna unlock sker, och det finns däremot gott om triggers för köp.
Citera
2026-08-05, 17:42
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
De flesta som får optioner på SpaceX har redan mycket aktier. De som nu ville sälja av lite aktier har redan haft chansen att göra det. Vissa kanske även passar på att köpa. Det blir ingen dramatisk avsäljning så fort denna unlock sker, och det finns däremot gott om triggers för köp.

Det är tvärt mot vad i stort sett alla analytiker säger eftersom tillgången på aktier kommer öka med 911 miljoner shares men vi kan prata om det här i morgon efter klockan 22.

Bra att du är hoppfull. Vi får se vad sk sentiment betyder när det handlar om sånt här.
Citera
2026-08-05, 18:37
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
Det är tvärt mot vad i stort sett alla analytiker säger eftersom tillgången på aktier kommer öka med 911 miljoner shares men vi kan prata om det här i morgon efter klockan 22.

Bra att du är hoppfull. Vi får se vad sk sentiment betyder när det handlar om sånt här.

Jag är hoppfull om att kursen störtdyker då jag inte köpt in mig ännu, jag tror bara inte att det blir någon dramatisk avsäljning. Runt dessa nivåer tror jag de som har optioner att lösa in väljer att behålla sina aktier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in