2026-06-05, 14:48
Medlem
Wrossmols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabka
Det är också vad psykiatern och forskaren Christoffer Rahm hävdar; förvånansvärt hög andel av alla våldtäkter av minderåriga begås av kvinnor och mörkertalet är nog ganska högt. Det handlar inte om några 50 % men definitivt mer än vad vi trott.

Vi brukar inte tänka på kvinnor som förövare oavsett vilken typ av brott eller ondska det handlar om, pga våra föreställningar om kvinnor som mer goda, omhändertagande och mindre benägna att använda våld (vilket sexuella övergrepp faktiskt räknas som).
Precis. Det är exakt samma sak med psykopater och narcissister. Exempelvis psykopater är extremt många fler kvinnor än man tidigare trott. Nära på lika många.. Manliga har synts mera, därför de är utåt agerande o ofta aggressiva. Medan kvinnor har bland psykopater en helt annan metod/ taktik de är extremt manipulativa och giftigare. Verbala, På sätt och vis är de farligare och ställer till mera skada då de ej heller upptäcks i lika hög utsträckning. Sedan så är psykopat drag relativt vanligt. Utan att man behöver vara psykopat.
Citera
2026-06-05, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Kan inte annat än hålla med. Fan värre än vanligt med peddon och sexbrott hör just nu

Har alltid kryllat av såväl peddon (S.N*rrby, J. Lju*ggre*) som våldtäktsmän som år efter år fortsätter. Som gen Z uppväxt på ön har man tappat tron på var 5e person man träffar
Citera
2026-06-07, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderkarlsson21
Har alltid kryllat av såväl peddon (S.N*rrby, J. Lju*ggre*) som våldtäktsmän som år efter år fortsätter. Som gen Z uppväxt på ön har man tappat tron på var 5e person man träffar

Jag är äldre än dig dock då och jag har inte upplevt det under min uppväxt som att de varit så mycket som det är nu.
Så att det alltid funnits är självklart, men tror tyvärr din generation och generationerna efter dig gradvis fått mer och mer av den varan 🤮
Citera
2026-06-07, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabka
Det är också vad psykiatern och forskaren Christoffer Rahm hävdar; förvånansvärt hög andel av alla våldtäkter av minderåriga begås av kvinnor och mörkertalet är nog ganska högt. Det handlar inte om några 50 % men definitivt mer än vad vi trott.

Vi brukar inte tänka på kvinnor som förövare oavsett vilken typ av brott eller ondska det handlar om, pga våra föreställningar om kvinnor som mer goda, omhändertagande och mindre benägna att använda våld (vilket sexuella övergrepp faktiskt räknas som).

För att inte nämna allt annat som ingår i ”våld” som människor inte inser:
Materiellt och ekonomiskt våld
Psykiskt och Emotionellt våld
Digitalt våld
Försummelse
Osv

Vi tänker ofta bara på fysiskt våld och då är män så extremt över representerade att våra tankar direkt går till dem.
Men på många andra punkter skulle jag tro att tjejer lätt kan stå för 50%, eller iaf nära.
Därför det är så viktigt att lära kommande generationer de olika typerna av våld och vad de innebär
Citera
2026-06-07, 14:03
Medlem
Citat:
Jag är äldre än dig dock då och jag har inte upplevt det under min uppväxt som att de varit så mycket som det är nu.
Så att det alltid funnits är självklart, men tror tyvärr din generation och generationerna efter dig gradvis fått mer och mer av den varan 🤮

Och jag är generationen äldre än dig, tror jag, och kan säga att det alltid varit så. Men 80-90-talet var det mer "fula gubbar" varnades för. Man visste ju vilka som var det på sudret med omnejd. I socknarna kring Hemse fanns det flera.
Citera
2026-06-09, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anorto
Och jag är generationen äldre än dig, tror jag, och kan säga att det alltid varit så. Men 80-90-talet var det mer "fula gubbar" varnades för. Man visste ju vilka som var det på sudret med omnejd. I socknarna kring Hemse fanns det flera.

Jo men jag menar kanske mer att det inte är ”fula gubbar” längre.
Då visste man som sagt vilka som man skulle hålla sig undan.
Känns som att de är så många under 30-35 som våldtar och utnyttjar minderåriga nu och som man kanske inte skulle se som ett hot som barn tyvärr
Citera
Igår, 13:27
Medlem
Citat:
Jo men jag menar kanske mer att det inte är ”fula gubbar” längre.
Då visste man som sagt vilka som man skulle hålla sig undan.
Känns som att de är så många under 30-35 som våldtar och utnyttjar minderåriga nu och som man kanske inte skulle se som ett hot som barn tyvärr

Man ser inte utanpå vem som är ond inuti.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in