2026-05-21, 06:38
Medlem
Ja precis hon är från NY men hon har flertalet gånger ljugit om sin uppväxt, och hävdat att hon växte upp i exempelvis en trailer park i Arkansas osv.

Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Nej, det gjorde hon inte. Hon är från Upstate NY, och har varit nykter sen 2003, fick $10.000 2007 för att flytta in i en Trailer Park och fokusera på sin karriär på egna ben.

Att hon kan romantisera det är fullt möjligt, för hon levde inte det liv TS påstår man gör i en trailer park.
Citera
2026-05-21, 07:02
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ientrea
Ja precis hon är från NY men hon har flertalet gånger ljugit om sin uppväxt, och hävdat att hon växte upp i exempelvis en trailer park i Arkansas osv.
Det låter snarare som att hon vill framstå som en diamond in the rough.
Någon som faktiskt växte upp i ett rätt trashigt community är Britney Spears. Brukar tanka i Kentwood där hon är uppvuxen.

I Lana Del Reys fall är det som med låtsasgangstrarna i Public Enemy, som var medelklass och ville verka ghetto, medan de verkligt fattiga var Fat Boys. Samma juxtapose är väl Petter och Markoolio.

Det finns nån slags cred att komma från fattiga förhållanden och lyckas, särskilt om man ska skriva låtar om sånt som berör. Men de flesta som faktiskt kommer från såna förhållanden vill helst bara glömma och gör lustigkurremusik liksom.

Det enda exempel jag kan komma på som romantiserar ett socioekonomiskt skitliv är väl Latin Kings.
Citera
2026-05-21, 09:50
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Vet inte vad du menar eller om du skojade, men jag syftade på en billig tomt som är tillräckligt stor samt laglig att ha ett mobile home på.
Tråden behandlar trailer parks inte enskilda köp av tomter där man ställer en husvagn. Därav skrev jag som jag skrev.
Citat i trådstart:
Citat:
Hur kan trailer parks ens vara lagliga i USA?
Citera
2026-05-21, 10:15
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Tråden behandlar trailer parks inte enskilda köp av tomter där man ställer en husvagn. Därav skrev jag som jag skrev.
Citat i trådstart:

Nu var det ju inte det du sa, utan du insinuerade att i USA så bor allt trailer trash i trailer parks. Därför påpekade jag att nej, man kan som trailer trash självfallet äga en egen tomt också. Men oavsett - varför vill du tjafsa sönder tråden med sånt här?
Citera
2026-05-21, 10:18
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Nu var det ju inte det du sa, utan du insinuerade att i USA så bor allt trailer trash i trailer parks. Därför påpekade jag att nej, man kan som trailer trash självfallet äga en egen tomt också. Men oavsett - varför vill du tjafsa sönder tråden med sånt här?
Nej det gjorde jag inte, jag beskrev hur upplägget/strukturen för en trailer park vanligen fungerar.

Här är vad jag skrev:#37
(FB) Trailer trash kulturen
"I USA äger värden/företaget som området, marken och infrastrukturen typ vägar, vatten och avlopp, elanslutningar.

De boende kan äga själva "trailern" men hyra markplatsen eller hyra både bostaden och marken av parkägaren. Det vanligaste är faktiskt att man äger själva bostaden men betalar månadshyra för platsen den står på."
Citera
2026-05-21, 10:33
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Nej det gjorde jag inte, jag beskrev hur upplägget/strukturen för en trailer park vanligen fungerar.

Här är vad jag skrev:#37
(FB) Trailer trash kulturen
"I USA äger värden/företaget som området, marken och infrastrukturen typ vägar, vatten och avlopp, elanslutningar.

De boende kan äga själva "trailern" men hyra markplatsen eller hyra både bostaden och marken av parkägaren. Det vanligaste är faktiskt att man äger själva bostaden men betalar månadshyra för platsen den står på."

Ja jag såg det första gången. Varför zoomar du in på trailer parks i en diskussion vars rubrik är "trailer trash kulturen".
Citera
2026-05-21, 10:45
Medlem
MisterPartyfucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe

Har kollat massa dokumentärer och klipp från USA senaste tiden och det är helt sjukt hur vissa områden ser ut. Folk bor i sönderfallande husvagnar, sitter ute hela dagarna med ölburkar, meth/crack, skrotbilar överallt, ungar springer runt halvvilda och hela områden känns skit
De har ett annat legalt system för trailer parks där. De fungerar i grunden som vilken annan fastighet som helst där markägaren hyr ut tomter, och de regleras genom strikta lokala byggnormer och zoneringslagar.
Citera
2026-05-21, 10:52
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe

Har kollat massa dokumentärer och klipp från USA senaste tiden och det är helt sjukt hur vissa områden ser ut. Folk bor i sönderfallande husvagnar, sitter ute hela dagarna med ölburkar, meth/crack, skrotbilar överallt, ungar springer runt halvvilda och hela områden känns skit

Det sjukaste är att detta verkar vara NORMALISERAT där borta.. Varför river man inte bara allt och bygger riktiga bostäder istället? Är det bara för att det är billigt och ingen politiker bryr sig om white trash-amerikaner?

Man fattar ju varför USA har så mycket kriminalitet, droger och psykisk ohälsa när folk växer upp i sådana miljöer. Ser ut som tredje världen ibland trots att landet ska vara ett av världens rikaste.

Finns det ens något motsvarande i Sverige? Vi har ju vissa sunkiga campingar o husvagnsområden här också men känns ändå långt ifrån amerikanska trailer parks.

Tror ni Sverige kommer få liknande områden i framtiden med ökande fattigdom, droger och bostadsbrist? Eller hade svenskar aldrig accepterat sådant?
Och varför romantiseras trailer trash-kulturen i amerikansk media ibland? Folk verkar nästan stolta över att leva så där.

Din TS säger mig att du redan vet svaret på det mesta i din TS du har bara inte accepterat faktum.

- Korrekt USA är ett klassamhälle.
- Korrekt alla skiter i arbetarklass.
- Korrekt delar av USA är mer lika tredje världen än första.
- Det kommer att komma till Sverige, den svenska sossebubblan har spruckit vilket kommer bli alltmer uppenbart över tid.
- Har aldrig sett någon romantisering av amerikansk trailer-park-kulltur
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in