2026-05-18, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vissa grundläggande politik och löfte går inte att svika. Då försvinner allt partiet står för. Väljarna sviker. Själv gav jag upp när de kastade de långtidsarbetslösa framför bussen. Varför inte visa upp 100 tonåringar som är gängkriminella!

Jag är ledsen, men ifall inte partier får ändra sig så blir du nog partilös. Vi andra vet mycket väl om att politiker som kommit in i riksdagen kappvänder sålänge det betyder att de får sitta kvar. Ännu en anledning varför politikers bidrag/löner skall förläggas efter medianlönen i Sverige så att vi får politiker som brinner för sin sak före sin plånbok.
Citera
2026-05-18, 21:17
Medlem
Ilimitados avatar
Gäller detta även tonåringar i gäng som begår mord? Såna tonåringar kan man lika gärna dumpa i havet.
Citera
2026-05-18, 21:28
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Precis va jag tänkte skriva när jag såg överskriften. Åkesson har blivit en jävla populistclown. Det går inte att ta det partiet på allvar längre.

Vilket parti och vilken politiker har det gått att lita på sista 50 åren?

Lycka till att tro vi kan rösta oss till ett bättre samhälle. Lycka till
Citera
2026-05-19, 10:07
Medlem
Jag har då aldrig varit med om en såpass icke kritisk tråd på FB. Är det så att majoriteten som hänger här är SD:are och att det då är förbjudet att kritisera sitt eget parti? För när dessa ungdomar inte fick vara kvar så var det många som skrev att det var rätt. Nu är det däremot tyst som i graven. Kan det vara så att folk börjat förstå att även SD numer är ett med etablissemanget månntro?
Citera
2026-05-19, 13:11
Medlem
Lumbagos avatar
Frihetsnytt publicerade precis ett program om Åkessons ryggradslöshet:
Citat:
Rasande kritik mot Jimmie Åkesson: "Ingen ryggrad" - SD stoppar alla tonårsutvisningar
Jimmie Åkesson och regeringen kritiseras efter beskedet om stoppade tonårsutvisningar. Har SD övergett sina löften om paradigmskifte? I denna analys diskuteras mediernas påverkan, regeringens agerande och varför många väljare reagerar starkt.
https://youtu.be/BoVz1mz_7A0?si=urewID6Pll8PbEE6
Citera
2026-05-19, 13:30
Medlem
Joe Blows avatar
Minns ni de ommålade tunnelbanevagnarna kallade återtåget från 2022 års valrörelse? Något sådant jippo blir det nog inte i år. Sverige har aldrig haft ett bedrägligare parti än SD.
Citera
2026-05-19, 14:20
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Från omni:

Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson öppnar för att stoppa fler tonårsutvisningar fram till den nya lagstiftningen är på plats. Även unga som fått utvisningsbeslut ska få stanna i Sverige under tiden, säger han till SVT Nyheter.

– Det är väl ganska uppenbart att det har varit en del beslut som inte kanske rimmar med den allmänna rättsuppfattningen eller allmänt sunt förnuft, säger Åkesson.

Nu vänder även SD i frågan. Vad tycker ni andra om detta?
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Åkesson är populist. De flesta svenskar är emot tonårsutvisningar, och därför blir detta billig populism, som syftar till att bildka folks känslor.
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Precis va jag tänkte skriva när jag såg överskriften. Åkesson har blivit en jävla populistclown. Det går inte att ta det partiet på allvar längre.

Åkesson har inte ändrat uppfattning och är inte populist. Tvärt om har han sagt att de som sköter sig är välkomna. Tånårsutvisningarna är en effekt av äldre dålig lagstiftning som Tidö inte ansvarat för. Däremot vill de ta fram ny lagstiftning för att stoppa liknande utvisningar. Tills den lagstiftningen är på plats stoppar man utvisningar av sådana som efter lagstiftningen kommer få stanna. Det är fullt ut logiskt och inte populism.

Vad som däremot är vilseledande propaganda och populism är att anklaga Tidö för att utvisningsbesluten har fattats. Det är helt och hållet tidigare regeringars fel.
Citera
2026-05-19, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Minns ni de ommålade tunnelbanevagnarna kallade återtåget från 2022 års valrörelse? Något sådant jippo blir det nog inte i år. Sverige har aldrig haft ett bedrägligare parti än SD.
Nej, blir inget sådant då SL förbjudit det......
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in