Citat:
Ursprungligen postat av
triptyken
Vänta, jag är ju inget fan av Kristersson eller Modi för den delen - men är du arg på att Sverige och Indien (en av världens största ekonomier) har ett ökat ekonomiskt utbyte?
Orsaken är ju för att Sverige är ett handelsland huvudsakligen, och när USA inte kan ge ett bud som varar längre än en månad angående tullar så söker man sig nån annanstans. Det är Indien, Kina, Brasilien mm man får sikta på.
Varför det är så farligt att Indier, Pakistanier och lallare från Bangladesh pluggar i Sverige (det är dom som ofta kör Foodorabud) hajjar jag inte men tydligen är det det?
Jag är i regel negativt inställd till urbanisering och multikultur. Jag är även i regel negativt inställd till globala storföretag som vill ha billig arbetskraft och som har stort maktinflytande över politiken (se exempelvis USA och deras senaste resa till Kina där flera företagare var med)
Det skadar miljö, natur, kultur, för att gynna finansbranschen och balansräkningarna hos bankerna.
Inget fel på indier som sådant. Jag har inte problem med några andra kulturer/etniciteter. Men Sverige har testat mångkultur och det har varit negativt i mångt och mycket. Det är den lilla människan i samhället som får ta kostnaderna för mångkulturen, medans storföretagen tjänar på det i sina elfenbenstorn.
Jag tycker fler Foodora-bud är tecken på dålig ekonomisk allokering i samhällsekonomin. Jag har svårt att se det gynnar Sveriges innovationskraft och särprägel i världen att vi får fler Foodora-bud.
Jag är förvånad att SD stödjer utförsäljningen av Sverige.