Citat:
Ursprungligen postat av
Treviksbo
Hur kan en tjej som tycker det är fel att köpa sex medvetet välja träffa en man som köpt sex?
Jag är mannen och hon har sålt sex.
Jag har aldrig köpt av henne.
Men av en kompis till henne.
Vi har haft lite kontakt då och då på rs.
Vid påsk helgen undrade hon om ville ha sex med henne utan att betala.
Nu blev inget samlag men vi blev ett par under kort tid.
Nu är det slut och hon säger att det äcklar henne att vara med någon som köpt sex.
När frågar varför hon överhuvudtaget ville träffa mig får jag inget svar på det.
Kanske beror det på att du har köpt sex av hennes vän? Nu när ni blev seriösare, så blev det en jobbig grej för henne att utstå?
Eller så har hon haft negativa erfarenheter av sexköpare och nu när ni blir mer seriösa, så börjar tankarna mala om du betett dig likadant mot sexsäljare och så blir hon orolig och ledsen av det...
Eller så är det precis som hon säger: att det äcklar henne att vara med någon som har köpt sex. Vilket hon fattade först efter ett tag ihop. Inledningsvis kanske hon inte brydde sig om det, eftersom hon verkligen gillade dig tex. Men efter ett tag så började hon mer och mer märka att hon inte kunde släppa att du har köpt sex.
Kanske bättre du träffar en kvinna som inte vet om att du har köpt sex och som aldrig någonsin får reda på det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Hur kan hon tycka att det är fel att köpa sex samtidigt som hon själv säljer sex? Det verkar vara rörigt uppe på vindskontoret, där... Och sedan borde väl du inte - med tanke på framtiden - vilja ha en flickvän, så småningom kanske fru och mor till dina barn, som har sålt sex? Släpp de där konstiga människorna du umgås med, skaffa en bra tjej i någon helt annan miljö, och prata aldrig om de här eskapaderna du har haft tidigare (eftersom du kan få det emot dig). Så, det var mina visa råd!

Hur tänker du nu?
1. Du anser att hon som säljer sex ska
vilja ha seriös relation med en tidigare sexköpare (annars är det något "fel" på henne?
2. Men att han som har köpt sex,
inte ska vilja ha en seriös relation med en tidigare sexsäljare?
Snacka om dubbelmoral!
Båda har på olika sätt bidragit till sex som en handelsvara. Gillar de varandra, så borde de kunna förlika sig med att båda har detta med sex som handelsvara i sitt förflutna och släppa den biten och gå vidare.
Nu verkar dock inte TS ex kunna släppa att TS har köpt sex. Hon kanske tänker precis som du skriver (fast ur sexsäljares perspektiv): "
kan jag tänka mig honom som make och far till mina barn, med vetskapen om att han har betalat kvinnor för sex? Nej, det äcklar mig, det går inte.". Det kanske fungerade för henne när det var lite mer oseriöst, men efterhand det blev mer seriöst, så gick det inte.
TS verkar ha haft lättare att ta att hon har sålt sex. Han kanske har lättare att skilja på detta. Se hennes sexsäljande som henne
yrke. Och deras privata relation som just:
privat. kanske rentav lättare för sexköpare att se på sexsäljare på detta pragmatiska sätt. Än vad det är för sexsäljare att se på sexköpare så? Sexköparen är ju
privat både när han köper sex och när han är med en kärlekspartner!
Så det kanske rentav är svårare för en sexsäljare att ha en sexköpare som partner. Än tvärtom.