Igår, 16:35
Medlem
Ok, då vet vi vad du tror. Du tror på den enklaste förklaringen och alltid på polisen.

Kom gärna med någon iakttagelse så att vi kan få fram en diskussion här och lägga pussel om fallet. Om vi slår våra hjärnor ihop ska vi nog kunna lägga pusslet och få fram vem kvinnan är och vad hon gjorde där.

Jag gissar på en ung kvinna(kanske minderårig?) utifrån bilderna där polisen leder en elsparkcykel och en Willys-påse. Antinngen är det hennes tillhörigheter eller de som varit misstänka för kidnappning. Och Willys, det finns väl bara två ställen i stan, en i Hageby och en i Ingelsta?
Om hon var minderårig håller polisen hårt i informationen. Det kan också förklara varför hon blev rapporterad saknad relativt fort: hennes föräldrar undrade varför hon inte kom hem.

Jag gissar att hon var runt14-17 år. Så, låt säga, en 15-årig flicka ger sig ut till Åby på sin sparkcykel och tar självmord där? Hon bor ju inte ens där?! Men hon åker dit, åker förbi Willys på vägen för att köpa lite godis för att sedan avsluta sitt liv på en gräsmatta i Åby? Inte så värst troligt.

Vi måste få fram mer information om det här. För det är väldigt skumt och inte alls naturligt. Tror inte alls på polisen i nuläget.
Citera
Igår, 17:29
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flb3455
Ok, då vet vi vad du tror. Du tror på den enklaste förklaringen och alltid på polisen.

Kom gärna med någon iakttagelse så att vi kan få fram en diskussion här och lägga pussel om fallet. Om vi slår våra hjärnor ihop ska vi nog kunna lägga pusslet och få fram vem kvinnan är och vad hon gjorde där.

Jag gissar på en ung kvinna(kanske minderårig?) utifrån bilderna där polisen leder en elsparkcykel och en Willys-påse. Antinngen är det hennes tillhörigheter eller de som varit misstänka för kidnappning. Och Willys, det finns väl bara två ställen i stan, en i Hageby och en i Ingelsta?
Om hon var minderårig håller polisen hårt i informationen. Det kan också förklara varför hon blev rapporterad saknad relativt fort: hennes föräldrar undrade varför hon inte kom hem.

Jag gissar att hon var runt14-17 år. Så, låt säga, en 15-årig flicka ger sig ut till Åby på sin sparkcykel och tar självmord där? Hon bor ju inte ens där?! Men hon åker dit, åker förbi Willys på vägen för att köpa lite godis för att sedan avsluta sitt liv på en gräsmatta i Åby? Inte så värst troligt.

Vi måste få fram mer information om det här. För det är väldigt skumt och inte alls naturligt. Tror inte alls på polisen i nuläget.

Ett barn skulle inte uppges som försvunnen kvinna som senare hittats död.
En vuxen kvinna har tagit livet av sig, alternativt har hon pundat sig till döds.
Du tror inte det skulle gå ut i media att ett barn är försvunnet från området, och att barnet har varit saknat sedan förra veckan?
Citera
Igår, 17:34
Medlem
Citat:

Jamen du sitter ju bara och gissar och diktar ihop?

Jag har arbetat många år med personer med psykisk ohälsa, har varit på uppemot 50 suicidlarm och säkert 15 genomförda. Jag skrev det i mitt förra inlägg, att detta är ganska vanligt sätt det går till på. Men du kan ju fortsätta dikta upp din berättelse, den är underhållande men inte så troligt.
Citera
Igår, 18:23
Medlem
Nu var hon inte försvunnen från området: polisen har gått ut med att hon bodde i Norrköping och inte i Åby där hon hittades. Det är minst en mil mellan punkterna där hon bodde och där hon hittades.

Jag tror absolut polisen/media skulle kunna definiera en 15-17-åring som en ’kvinna’ och inte ett barn bara för att tona ner det hela och inte skapa uppmärksamhet.

Jag gissar? Ja, just nu är det ju en gissningslek eftersom information är obefintlig. Och ni är inte till någon större hjälp. Er teori är självmord eller överdos. Jag är tveksam. Någon som vet exakt var hon hittades?
Citera
Igår, 23:32
Medlem
Lustigt att det inte har stått i media eller polisens medier att en kvinna är försvunnen? Utan först nu får man veta det?
Jag tror på en kvinna runt 25-30 år.
Citera
Idag, 01:04
Medlem
Vet man omständigheterna king hur/när hon försvann? Har hon t.ex. varit sökt av MP? Har någon efterlysning efter henne gjorts med signalement, ålder, utseende, m.m? Hur kommer det sig att man får veta att en kvinna är försvunnen den dagen hon hittas död?
Citera
Idag, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrkoklocka
Vet man omständigheterna king hur/när hon försvann? Har hon t.ex. varit sökt av MP? Har någon efterlysning efter henne gjorts med signalement, ålder, utseende, m.m? Hur kommer det sig att man får veta att en kvinna är försvunnen den dagen hon hittas död?

Ingenting sånt konstigt nog. Kollat igenom mp sida, polisens sociala medier men ingenting
Citera
Idag, 11:24
Medlem
Det stämmer, MP har inte haft någon sökinsats om en försvunnen kvinna runt Norrköping/Åby den senaste tiden.

Lite lurt det här men det brukar väl ta ett tag innan sådant kommer igång. Om polisen hade börjat sin utredning vill MP kanske vänta tills polisen var klar.

Sedan undrar jag vad polisen/media menar med grönområde? Gräsmatta? Skog? Naturreservat? Begreppet ’grönområde’ är lite luddigt faktiskt….Nästan som om de vill att man inte ska veta var….
Verkar som att det var polisen som hittade henne, eller?
Citera
Idag, 13:14
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Citat:
Jag tror absolut polisen/media skulle kunna definiera en 15-17-åring som en ’kvinna’ och inte ett barn bara för att tona ner det hela och inte skapa uppmärksamhet.

Nej, skulle en 15-17-årig flicka försvinna från sitt hem utan rimlig förklaring skulle det gå ut rikslarm, polisen skulle verkligen inte tona ned försvinnandet av ett barn, om än äldre barn och klassa 15-17-åringar som kvinnor.
Citera
Idag, 13:19
Medlem
Citat:
Sedan undrar jag vad polisen/media menar med grönområde? Gräsmatta? Skog? Naturreservat?
Hyfsat bra koll på området även om det var längesedan jag var där men vet inte exakt var avspärrningen var.

Skogen börjar med en dalgång precis norr om Ättetorpsskyrkan och går sedan väster om Ättetorp och norr ut. Det är iofs ett grönområde med gräsmattor bredvid/norr om kyrkan, men knappast troligt att det var där då prästgården ligger bredvid.

Skogsområdet är otillgängligt bitvis även om det är gott om stigar (och tidvis friluftsmänniskor då skogen börjar där), relativt kuperat med en del berg/klippor mot Ättetorp. Bl.a "ättestupet" där det sägs att man slängde ned människor förr. Från den sidan går det bra att både bli nedknuffad, ramla och eventuellt hoppa ned. Beroende på var det det är så dödlig utgång tänkbart.
Citera
Idag, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygerOmkring
Nej, skulle en 15-17-årig flicka försvinna från sitt hem utan rimlig förklaring skulle det gå ut rikslarm, polisen skulle verkligen inte tona ned försvinnandet av ett barn, om än äldre barn och klassa 15-17-åringar som kvinnor.

Jag tycker hela det här fallet verkat nedtonat ekler ska jag säga nedprioriterat?! Oavsett om det är en minderårig eller ung kvinna så är det ganska konstigt och spektakulärt. Såvida det inte var ett självmord eller liknande…men fallet är ju fortfarande öppet och polisen letar efter spår…eller?

Du som verkar veta allt, vet du vad hon hade i påsen?Någon god kaka för att fira hennes sista timmar? Och åkte hon sparkcykel ända fram till stupet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in