2026-05-15, 20:54
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekkenisthegame10
England, Spanien, Tyskland och Danmark.

Jag känner mig orest och kolla på youtube räknas ju inte.

Har ni några bra förslag på trevliga resor där man kan uppleva saker? och inte bara sola o bada.

Hur många länder har ni varit i?
Varför bryr du dig om hur många länder du har varit i? Det verkar efterblivet. Blir du gladare av att kunna säga siffran sju istället för siffran fyra?
Citera
2026-05-15, 21:00
Medlem
paggans avatar
52 länder har jag varit i.

Jag tycker du ska bila i Albanien och Rumänien.
Citera
2026-05-15, 22:40
Medlem
DraconianTimess avatar
En av de dummaste sakerna man kan göra är att "vara i så många länder och platser så möjligt". Därmed springer man igenom allt för att hinna med allt för att sedan ha det på sin "bucketlist" som man presenterar för polare och bekanta. Tyvärr är dessa polare och bekanta inte ett skit intresserade av din bucketlist. Du själv kommer knappt ihåg platsen och ditt enda minne är några fula selfies och en värdelös t-shirt.

Väldigt få svenskar har besökt Krakow i Polen. De flesta har betat av Auschwitz, saltgruvan i Wielicka och Wawel samt tryckt i sig käk i någon av de överprisade restaurangerna vid torget.
Dessa människor har faktiskt inte varit i Krakow på riktigt.
Jag har däremot upplevt stan genuint. Jag är där ungefär en gång i månaden, chillar, röker cigarr på mina favorithak, träffar min kusin och deltar i löpartävlingar med mina arbetskollegor.
Ett ställe måste besökas flera gånger, eller så är du där flera veckor och bara chillar samt träffar lokalbefolkning.

Så nej, jag tycker inte att du skall skämmas och jämföra dig med andra. Besök och utforska i din egen takt. Du kanske väljer att utforska Tyskland och hittar de udda värdefulla platserna i Tyskland som få andra känner till.
Citera
2026-05-16, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
52 länder har jag varit i.

Jag tycker du ska bila i Albanien och Rumänien.

Nej, det är överskattat. Bosnien är grejen. Finns skogar där som inte är med på kartan, livsfarliga djur förstås som man måste akta sig för, ormar. Men det är ytterst spännande land. Rumänien har sina alper, Albanien helt OK, men mesta delen är ändå väldigt platt och tråkigt. Serbien jätteplatt, som Holland.
Citera
2026-05-16, 01:54
Medlem
Citat:
Har ni några bra förslag på trevliga resor där man kan uppleva saker? och inte bara sola o bada.
Det beror väl lite (väldigt mycket) på vad du har för intressen. Själv var jag för några år sedan till Rom. Smått fantastiskt att promenera runt i ett 2000 år gammalt kulturlandskap om man är lagd åt det hållet! Pantheon, Forum Romanum, Coloseum, Circus Maximus, ruinerna av kejsarpalatsen på Pallantinen, upptäcka att man helt plötsligt står vid platsen där Julius Caesar mördades år 44 f kr! Snacka om historiens vingslag!
Citera
2026-05-16, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Det beror väl lite (väldigt mycket) på vad du har för intressen. Själv var jag för några år sedan till Rom. Smått fantastiskt att promenera runt i ett 2000 år gammalt kulturlandskap om man är lagd åt det hållet! Pantheon, Forum Romanum, Coloseum, Circus Maximus, ruinerna av kejsarpalatsen på Pallantinen, upptäcka att man helt plötsligt står vid platsen där Julius Caesar mördades år 44 f kr! Snacka om historiens vingslag!

Låter trevligt, men skulle ta Frankrike först tror jag, Eiffeltornet med mera
Citera
2026-05-16, 06:50
Medlem
ReijoHervonens avatar
Varför vill du resa till en massa länder? Dessa som ränner runt världen för statusuppdateringar på sociala medier är rotlösa människor som saknar identitet. Vad är det för fel på Sverige? Finns mera att se i ditt eget land än du nånsin kommer att hinna med under en livstid.
Citera
2026-05-16, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Varför bryr du dig om hur många länder du har varit i? Det verkar efterblivet. Blir du gladare av att kunna säga siffran sju istället för siffran fyra?
Varför bryr du dig så mycket om Dumpens gäddor? DET om något är efterblivet, din sjuke fan.

OnT: Har varit i 20 länder. Trodde det skulle vara fler... Varit i fler delstater i USA än länder i världen.
Citera
2026-05-16, 07:52
Medlem
Inget självändamål att besöka en massa länder, har rest en del i jobbet, de flesta länder jag besökt har varit pga jobbet. Men man hinner inte med så mycket på ett kort besök. Bättre då att jobba i ett annat land en tid, ett halvår eller mer, lära känna människor, kulturen, kanske språket.
Citera
2026-05-16, 07:52
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
England, Spanien, Tyskland och Danmark.

Jag känner mig orest och kolla på youtube räknas ju inte.

Hur många länder har ni varit i?

Har varit i en 25 länder, mest europa. Men vad gillar du att uppleva? Är ju stor skilnad på att vandra i Alperna om sommaren eller åka till Macau
Citera
2026-05-16, 08:19
Medlem
Bara ta och tågluffa eller ta en roadtrip runt i Europa. Annars kör några weekends finns ju massor av nice ställen att besöka. Varit i cirka 35 länder. Hoppas att besöka minst det dubbla helst minst 100 innan jag dör.
Citera
2026-05-16, 08:26
Medlem
Batagares avatar
Bila i stället för flyg, då blir det automatiskt fler länder. Jag körde Östersjön runt förra sommaren, det blev Danmark, Tyskland, Polen, Litauen, Lettland, Estland och Finland, innan var tillbaka i gamla Svedala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in