2026-05-15, 07:37
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Vi har ju den excentriske Devin Townsend (född 5 maj 1972) som skapat sig ett namn som kanadensisk musiker, musikproducent och ljudtekniker. Han grundade bland annat metal-bandet Strapping Young Lad för drygt 30 år sen som var aktiva till 2007. Han har även byggt upp en solokarriär och sammanlagt gett ut över 25 album inom sina olika projekt. Som musikproducent har han bland annat arbetat tillsammans med Lamb Of God och Soilwork.

Med en karriär som sträcker sig över flera decennier och genrer har Devin Townsend nått kultstatus inom den progressiva metalscenen. Nu ger han sig ut på en ny turné - med ett nytt album i ryggen . som omfattar med 23 spelningar runt om i Europa och Storbritannien. För vår del för han nedslag med två konserter.

Datum som är aktuella för oss:

• 9 september 2026, Pustervik i Göteborg
• 10 september 2026, Nya Cirkus i Stockholm

Den aktuella soloturnén erbjuder en ovanligt avskalad och nära konsertupplevelse, där Townsend står ensam på scen och rör sig fritt genom sin omfattande katalog. Med låtar från projekt som Strapping Young Lad, Devin Townsend Project och Casualties Of Cool väntar en varierad setlist som förändras från kväll till kväll och, i sann Devin Townsend-anda, några oväntade inslag längs vägen.

Kan det här vara något metalheads och allmänt progressiva fans?

Alla datum här i en spoiler:
Citera
2026-05-15, 07:46
Medlem
grungewhores avatar
Såg honom på Medborgarplatsen på Debaser för en massa år sedan. Blev medbjuden då jag inte har någon större koll på hans diskografi.

Framförallt var det hans speciella humor jag anmärkte på. Delar man inte den så kan det bli lite påfrestande.

Fantastisk musiker, en slags hårdrocks-Zappa på sätt och vis, men man kan gå på muggen under mellansnacket.
Citera
2026-05-15, 09:21
Medlem
Noetlovskijs avatar
Har mina biljetter redo.

Tror det blir femte eller sjätte gången jag ser honom.
Citera
2026-05-15, 12:17
Medlem
slagskotts avatar
För något år sedan skulle han ju ha en lång paus men härligt att han är tillbaka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in