2026-05-15, 00:59
Medlem
I forumet (FB) Försvunna personer går det att ställa en fråga om vem som helst, även personer som inte är försvunna utan det är bara någon illvillig typ som vill leta rätt på någon.

Därför föreslår jag att det ska finnas krav på att polisen verkligen har gått ut med en efterlysning och att det länkas till denna för att få starta en tråd där.
Citera
2026-05-15, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
I forumet (FB) Försvunna personer går det att ställa en fråga om vem som helst, även personer som inte är försvunna utan det är bara någon illvillig typ som vill leta rätt på någon.

Därför föreslår jag att det ska finnas krav på att polisen verkligen har gått ut med en efterlysning och att det länkas till denna för att få starta en tråd där.
Handlar det om den här tråden, (FB) Pontus Ottosson, 35 År, Karlstad
Citera
2026-05-15, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Handlar det om den här tråden, (FB) Pontus Ottosson, 35 År, Karlstad
Jepp, det var den jag reagerade på. Min spontana reaktion var att leta rätt på en klistrad tråd med regler om att en riktig efterlysning måste länkas, men till min förvåning hittade jag ingen sådan regeltråd.
Citera
2026-05-15, 01:28
Medlem
Citat:
Jepp, det var den jag reagerade på. Min spontana reaktion var att leta rätt på en klistrad tråd med regler om att en riktig efterlysning måste länkas, men till min förvåning hittade jag ingen sådan regeltråd.
Det kan ju helt klart handla om en person som bara vill hålla sig undan. Inget brott. Håller med dig om att man inte borde kunna efterlysa någon utan någon egentlig anledning.
Citera
2026-05-15, 01:46
Medlem
WetCigarettes avatar
Jag håller med. På grund av anledningarna ni redan har tagit upp.
Citera
2026-05-15, 07:44
Medlem
Öhh jaa annars kan en stalker likt tråden som länkades här bara förstöra
Citera
2026-05-15, 07:50
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:

Det låter rimligt tycker jag.
Det ska bli intressant att se vilka motargument som kan dyka upp.
Citera
2026-05-15, 09:42
Medlem
Guldner.Spessarts avatar
Personer kan vara försvunna utan att de är efterlysta. Det är ett bra motargument. Låtom oss icke byråkratisera precis allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in