2026-05-13, 22:04
Avslutad
Hade letat efter en film i många många år och hittade till slut ett ställe att köpa den på digitalt, en välkänd sida vet jag men jag minns inte vilken. Hur som helst så kan jag inte titta på den nu. Det är en m4v-fil och jag har öppnat den i varje rekommenderad spelare men den vägrar att spela. Sjukt irriterande då jag köpt filmjäveln för riktiga penar.

Tips?
Citera
2026-05-13, 22:15
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormivattenglas
Hade letat efter en film i många många år och hittade till slut ett ställe att köpa den på digitalt, en välkänd sida vet jag men jag minns inte vilken. Hur som helst så kan jag inte titta på den nu. Det är en m4v-fil och jag har öppnat den i varje rekommenderad spelare men den vägrar att spela. Sjukt irriterande då jag köpt filmjäveln för riktiga penar.

Tips?

Från vilken sajt? Du letade i flera år, men minns inte vilken sajt du köpte den från?? Men sök efter filmen igen, hitta sajten igen, och berätta vilken sajten är.

De kan ha skickat dig en bluff-fil, som inte är den riktiga filmen.

Finns många lättlurade människor som betalar i förskott till okända sajter.
Senast redigerad av Din-gamla-mamma 2026-05-13 kl. 22:24.
Citera
2026-05-13, 22:27
Medlem
Flatulistens avatar
.m4v är apples filformat har jag för mig, det ska VLC Player klara av om det inte är en korrupt fil eller nån bluff du har gått på.
Citera
2026-05-13, 22:30
Avslutad
Okej, det tog ett tag men jag köpte den alltså på Itunes. Att öppna filmen i Itunes är inte ens ett alternativ och när jag går in på själva appen Itunes och söker på filmen så finns den inte ens där. Herregud vilken dekadens.
Citera
2026-05-13, 22:51
Medlem
Citat:
Tips?
Reklamera.
Citera
2026-05-13, 22:53
Medlem
Öppna den med Apple TV, borde finnas en app i finder "TV". Normalt finns alla filmer du köpt i den appen också.
Senast redigerad av skatterattsjurist 2026-05-13 kl. 22:57.
Citera
2026-05-13, 22:57
Medlem
sommarlovs avatar
Har den en rimlig storlek?
Citera
Igår, 01:43
Medlem
Citat:
Okej, det tog ett tag men jag köpte den alltså på Itunes. Att öppna filmen i Itunes är inte ens ett alternativ och när jag går in på själva appen Itunes och söker på filmen så finns den inte ens där. Herregud vilken dekadens.

Vad är det för film? Har du kollat på superbits?
Citera
Igår, 10:12
Medlem
Bandriljaers avatar
Citat:

Filmer köpta på iTunes har DRM. Du kan bara titta på dom i Apple TV appen på dator, telefon, ipad, ”smart” TV eller den separata AppleTV enheten. Filen går inte att använda med andra uppspelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in