2026-05-14, 15:57
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queutard
Ja, och de är högutbildade akademiker.

Det kunde man ju ana.😂
Citera
2026-05-14, 16:10
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Du som tänker rösta på S i höst – varför?

Är det gammal vana?
Trygghet?
För att de alltid varit stora?

För jag har svårt att förstå vilka Socialdemokraterna faktiskt är till för idag.

Vad är de bäst på?

Miljö? Då finns MP och C
Bidrag och trygghetssystem? Då är V betydligt mer generösa.
Frihet och liberalism? C och M.
Lag och ordning? M och SD.
Familjepolitik? KD
Småföretagande? Knappast S i alla fall. Samtliga andra partier är avsevärt bättre

S känns idag som ett parti som försöker vara allt för alla — och därför inte längre är bäst för någon.

Välbetald akademiker med vänstersympatier? L eller MP
Kommunalarbetare? V eller SD
Byggjobbare? SD
Företagare? C eller M
Höginkomsttagare? M
Storstadsmiljöpartist? MP
Traditionell barnfamilj? KD

Så vilka är egentligen Socialdemokraternas kärnväljare idag?

Eller röstar folk bara på S för att man alltid gjort det?

Om det inte hade funnits företagare, vart skulle du då ta vägen för att skaffa dig ett arbete?
Citera
2026-05-14, 16:42
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Fåntratt. Att du ens får rösta är otroligt.
Fortfarande inte överbevisad så alltså har jag rätt. M är det nya arbetarpartiet din lort.

Eller vill du ta bort jobbskatteavdraget? Lillekuksugare
Citera
2026-05-14, 16:49
  #88
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
Fortfarande inte överbevisad så alltså har jag rätt. M är det nya arbetarpartiet din lort.

Eller vill du ta bort jobbskatteavdraget? Lillekuksugare
Nu var det inte det som tråden handlade om, eller hur. Den handlar om hur mycket Tidö förlorar i nästa val. De kommer bli förödmjukande.
Citera
2026-05-14, 17:02
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Nu var det inte det som tråden handlade om, eller hur. Den handlar om hur mycket Tidö förlorar i nästa val. De kommer bli förödmjukande.
Ja och svenska folket blir knullade av skattemasen men det är det ni vill antar jag
Citera
2026-05-14, 19:18
  #90
Medlem
Du behöver nog tänka på att det tre val också.

Jag brukar nu rösta typ på S eller V i kommun- och regionvalet eftersom jag tycker att de för en bra lokal politik. I riksdagsvalet brukar jag rösta höger eftersom högern brukar hålla sina löften mer än vänstern. Jobbskatteavdragen har känts i plånboken, kriminalitet och migration tas också om hand fast det borde vara lite snabbare, men förändringarna är inte snabba överlag. Till exempel, ta det med GDPR och alla sidor som publicerar personuppgifter. Två omröstningar i riksdagen och problemet är borta, men inget parti verkar vilja ta tag i det.

Ganska länge har det inte varit någon större skillnad på S:s och M:s politik. Tänk på "gymnasielagen" och "öppna era hjärtan"-talet.



Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Du som tänker rösta på S i höst – varför?

Är det gammal vana?
Trygghet?
För att de alltid varit stora?

För jag har svårt att förstå vilka Socialdemokraterna faktiskt är till för idag.

Vad är de bäst på?

Miljö? Då finns MP och C
Bidrag och trygghetssystem? Då är V betydligt mer generösa.
Frihet och liberalism? C och M.
Lag och ordning? M och SD.
Familjepolitik? KD
Småföretagande? Knappast S i alla fall. Samtliga andra partier är avsevärt bättre

S känns idag som ett parti som försöker vara allt för alla — och därför inte längre är bäst för någon.

Välbetald akademiker med vänstersympatier? L eller MP
Kommunalarbetare? V eller SD
Byggjobbare? SD
Företagare? C eller M
Höginkomsttagare? M
Storstadsmiljöpartist? MP
Traditionell barnfamilj? KD

Så vilka är egentligen Socialdemokraternas kärnväljare idag?

Eller röstar folk bara på S för att man alltid gjort det?
Citera
2026-05-14, 19:27
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Nu var det inte det som tråden handlade om, eller hur. Den handlar om hur mycket Tidö förlorar i nästa val. De kommer bli förödmjukande.

Är du glad om det blir ett maktskifte?
Minns du ingenting från deras 8 senaste år vid makten? Total kaos och nu kommer det att bli än värre om de tvingas dras med V och C. Men MP är det värsta partiet och jag fattar inte hur de kan ha så många väljare som det antyds i mätningarna.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in