2006-09-12, 01:12
Medlem
Rockstar Sthlms avatar
Apropå Discovery Channel:

http://www.discoverychannel.co.uk/flight/flying_heavy_metal/european_aviation/index.shtml
Citera
2006-09-12, 03:16
Medlem
Pilot

Han är pilot på Icelandexpress som flyger mellan Island Danmar och Island England..sådäså!
Citera
2006-09-12, 06:24
Medlem
apskeletts avatar
kanske kan reda ut lite, från sports illustrated 10/1/90:

Citat:
In 1987, after recording another album in West Germany, he stayed on and worked out at the Olympic training center in Bonn for six months. His ranking jumped accordingly; by the end of the 1987-88 season he was 18th in Britain.

After yet another world tour, Dickinson returned to England and immersed himself in competition for seven months. By the end of the '88-89 season he was ranked seventh. His team, Hemel Hempstead, finished first in the national team championships. But last season, '89-90, though the team came in fourth, Dickinson, who had had little time to train or to compete, saw his ranking slip back to 35th.
Citera
2006-09-12, 06:25
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icelander
Han är pilot på Icelandexpress som flyger mellan Island Danmar och Island England..sådäså!
njae.. han VAR pilot, för en flygning med fans från london till reykavik som sponsrades av iceland express. inte så att han är reguljärpilot direkt...
Citera
2006-09-12, 07:57
Medlem
Antevantes avatar
Har inte även Nicko Mc Brain flygcertifikat? Har för mig att jag sett det nånstans.
Svårt att tro när man ser honom men ibland blir man överraskad
Citera
2006-09-12, 08:48
Medlem
Goatbreaders avatar
Herr Dickinson var också nere och flög hem brittiska medborgare från Libanon nyligen. Håller med om att han är en avspänd och trevlig person. Förbannat allmänbildad kille också.
(Jo Nicko har också flygcert)
Citera
2006-09-12, 09:02
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goatbreader
(Jo Nicko har också flygcert)

hur fan fick han det?? han fattar ju sig inte på en bankomat ens (egen erfarenhet)
Citera
2006-09-12, 09:03
Bannlyst
Bruce är kungen! grym röst och båda fötterna på jorden.
Citera
2006-09-12, 09:43
Medlem
Goatbreaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apskelett
hur fan fick han det?? han fattar ju sig inte på en bankomat ens (egen erfarenhet)

Det kan man fan undra, men det var lääänge sedan han tog det certet. Han har dock licens för tvåmotoriga plan. Brucan och Nicko har flugit tillsammans mer nu på senare år, så han överväger att ta upp flygandet igen.
Citera
2006-09-12, 10:59
Medlem
Gungnirs avatar
Konsert i Spanien

Inför den ankommande koncerten i Spanien, december tror jag det är, så kan man köpa en hel resa. Den inkluderar flygresa och boende. Man flyger med en Boeing 747 och pilot är Bruce, dessutom får man en pratstund med honom.
Citera
2006-09-12, 11:25
Medlem
Fäktar-Bruce

Min kompis "Rymd-Joe" fäktades en gång. Han berätade följande:

"Bruce tävlade mycket riktigt för FFF i Öppna Svealandsmästerskapen i florett - och vann.
Iron Maiden spelade på Globen fredag-lördag och Bruce pallrade sig ut till Åkeshovshallen 09.00 på söndagsmorgonen för att piska upp nån enstaka Dif:are, SAF:are, Ängby FK och annat löst folk.

Hans manager ringde min fäktmästare S**** A***** från en spelning i Tyskland och frågade om han kunde träna. Detta utlöste en viss pappersexercis som resulterade i hans triumf i de Öppna Svealandsmästerskapen.

Lilla Anna (sedemera blond söt servitris på Lydmar) var 14 år och fullständigt kissnödig redan när jag kom in i lokalen. Frågade henne varför? "BBBB-bbb-ruuuccc-e Diickkinissssoooooon e här!!!!"
Hon fick autograf och backstagepass till fredagskonserten (som så många andra). Det kan ha varit 90-91 nånting.

Mitt enda minne av Bruce var att det var en kort långhårig engelsman med sin freestyle full av klassisk musik. "

Och då var jag av med FB-oskulden också.
Citera
2006-09-12, 17:09
Medlem
daim_gbgs avatar
Bruce flyger för ett brittiskt bolag, som numera ägs av FlyMe sedan någon vecka tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in