Citat:
Att ha högre på fasetten assertiveness inom personlighetsdraget extraversion är förknippat med att vara man. Troligtvis en av anledningarna till varför män som är väldigt extroverta får ligga oftare. Det är helt enkelt något som varit evolutionärt fördelaktigt.
Och assertiveness i kombination med de andra fasetterna i personlighetsdraget extraversion gör män initialt mer attraktiva för kvinnor.
Troligtvis för att vi är sociala varelser. Och för attmdet kan tolkas som social kompetens/social dominans.
Jag köper att vara maskulin är betydligt bredare än extraversion och assertiveness.
Och att kunnighet kompetens och att vara maskulin är attraktivt. Men det kan bli dåliga resultat på dejtingfronten för den som är introvert.
Om en inte hittar rätt miljöer dvs. Sällan brudar springer ovh raggar på karlar. Och när de gör det så krävs ofta en viss handlingskraft.
Och assertiveness i kombination med de andra fasetterna i personlighetsdraget extraversion gör män initialt mer attraktiva för kvinnor.
Troligtvis för att vi är sociala varelser. Och för attmdet kan tolkas som social kompetens/social dominans.
Jag köper att vara maskulin är betydligt bredare än extraversion och assertiveness.
Och att kunnighet kompetens och att vara maskulin är attraktivt. Men det kan bli dåliga resultat på dejtingfronten för den som är introvert.
Om en inte hittar rätt miljöer dvs. Sällan brudar springer ovh raggar på karlar. Och när de gör det så krävs ofta en viss handlingskraft.
Man kan vara mycket självsäker/assertive av en massa skäl.
1. Lite efter
2. Föräldrar som uppmuntrat det från tidig ålder
3. Narcissism
4. Brist på insikt. Detta är nog den vanligaste. Självsäkra är ofta korkade. Förstå hur mycket man inte förstår, Grekerna osv.
5. Olika tillstånd
6. Hävdelsebehov som reaktion på komplex
7. Instrumentellt för att man vet att det fungerar. Människor kan göra så, djur inte. Vi kan tänka över vårt tänkande och beteende och justera.
8. Liten kuk
9. Vill uppfattas assertive för att man vet att man framstår manlig då och det vill man verkligen.
on and on hur länge som helst.
Jag skulle lätt kunna ge dig en lista med hundra namn på rak arm med kändisar som utan tvekan är mycket assertive som inte är maskulina. Även många kvinnor.
Så, du snackar skit mannen.
eftersom det är bevisat bl a genom resultaten jag gjort som (spelande) coach i flera klubbar.