Citat:
Ursprungligen postat av
Sharkkman
Den första gatuförsäljaren är jobbig men det är vitingen som attackerar honom först och han gör det inte i självförsvar.
Denne youtuber tjänar mångdubbelt mer på en video än vad afrikanen och zigenarna han misshandlar gör på ett år. Så jag tycker han borde visa lite ödmjukhet.
Fred the Bodyguard har talat om i sin egna video att mannen som var hotfull och aggressiv hade varit det i flera minuter, och precis innan han blev slagen så började han titta runt efter potentiella vittnen till något han var på väg att göra.
Och precis innan han blir slagen säger Fred "Im not afraid of you" och svarta mannen säger då "Fuck you, then!" och sticker ut hakan, vilket kallas "posturing", alltså brösta sig, vilket är ett tydligt tecken på att han faktiskt kommer göra nåt.
Så slaget, även fast det rent tekniskt kom först, var egentligen en förebyggande taktik. Fred, DutchTravelManiac, och Freds kumpan Sonnie, är alla erfarna bouncers, och är väl erfarna med fysisk konfrontation.
Om Fred menar att svarta mannen på riktigt var sekunder från att göra något, så var det bättre i min mening, än att vänta tills han gör nåt, och att det då är för sent.
Jag skiter i moralen, ibland är säkerheten viktigare.