2026-05-12, 21:46
Medlem
Tror detta kan vara en viktig fråga, för de ytterligt få födda som pojkar som går i tankar om att skaffa sig en fitta, lite grovt uttryckt.

Kan det möjligen finnas en man här som faktiskt knullat med en post-op mtf och kan dela med sig av erfarenheter? Tycker det hela är rent fascinerande på ett intellektuellt plan.
Senast redigerad av Goobleyzook 2026-05-12 kl. 22:04. Anledning: Bättre
Citera
2026-05-12, 22:01
Moderator
pbos avatar
Frågeställningen rör rent sexuella frågor.

Relationer och samlevnad --> Erotik och sexualitet
/Moderator
Citera
2026-05-12, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
En man som ligger med en annan man är per definition inte straight.
Det var inte svar på min fråga, för du har inte inte knullat med en post-op mtf. Straight eller ej hör inte hit, en dålig formulering i min fråga erkännes.
Citera
2026-05-12, 23:23
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Men sätts inte dessa transar på i häcken?

Och operationen (som väl flertalet transor avstår pga kuken är skön att ha kvar) är väl mest estetisk, dvs kuken tas bort, men det som blir kvar går inte att göra om till en fitta? Och priset de betalar för att slippa se kuken på sig själva är att de förlorar en hel del av den njutning som sitter just där.

Men jag kanske har missuppfattat det?
Senast redigerad av Din-gamla-mamma 2026-05-12 kl. 23:25.
Citera
2026-05-13, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Men sätts inte dessa transar på i häcken?

Och operationen (som väl flertalet transor avstår pga kuken är skön att ha kvar) är väl mest estetisk, dvs kuken tas bort, men det som blir kvar går inte att göra om till en fitta? Och priset de betalar för att slippa se kuken på sig själva är att de förlorar en hel del av den njutning som sitter just där.

Men jag kanske har missuppfattat det?

Ja du har missuppfattat det! Man använder kuken när man gör fittan så de kan njuta av ett samlag däremot fungerar det inte om en kvinna gör om sig till en man blir svårt att fixa en kuk utan då behålls fittan!
Citera
2026-05-13, 10:20
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Ja du har missuppfattat det! Man använder kuken när man gör fittan så de kan njuta av ett samlag däremot fungerar det inte om en kvinna gör om sig till en man blir svårt att fixa en kuk utan då behålls fittan!

Är du säker?

För jag såg förr några avsnitt av en serie där en amerikansk transa, en female to male, träffade en kvinna i Colombia (snygg var hon dessutom) och då framkom det att de hade tagit hud från hans baksida av låren och konstruerat en penis av det, och på något vis knullade de. Och den vackra kvinnan från Colombia tyckte sexet var mycket bra!

Jag googlade :

Citat:
Trans men may have a penis, but it depends on whether they have undergone gender-affirming bottom surgery.

While not born with one, trans men can obtain a phallus through surgical procedures like phalloplasty or metoidioplasty, which can enable urination while standing and, with implants, erections for sexual intercourse.

Phalloplasty: Surgeons use skin grafts—often from the forearm, thigh, or abdomen—to create a penis. This can create a phallus of average size.

Metoidioplasty: This procedure releases the clitoris, which is often enlarged from testosterone hormone therapy, to create a smaller, functional penis.

Implants & Function:

After phalloplasty, a penile prosthesis (malleable rod or inflatable pump) can be implanted to allow for penetrative sex.Sensation: Nerves are typically grafted to provide sensitivity to the new penis.

Alternative Options: Some trans men choose not to have surgery and may use, or choose not to use, prosthetic devices called "packers" to create a bulge, or "stand-to-pee" (STP) devices.

Och angående trans män, finns som du påpekade motsvarande ingrepp :

Citat:
Some trans women have a vagina, while others do not. A vagina is created through gender-affirming surgery, known as vaginoplasty, which uses existing genital tissue to construct a functional vagina and vulva.

However, surgery is not required to be a woman, and many trans women do not have this procedure.

Key details regarding trans women and vaginas:

Vaginoplasty: This procedure, which includes techniques like penile inversion, creates a vaginal canal and external labia.

Vulvoplasty: A different procedure that creates a feminine-appearing outer genital area (vulva) without a deep vaginal canal.

Functionality: Post-operative vaginas can provide sexual pleasure, allow for intercourse, and have aesthetic similarity to cisgender vaginas, though they lack a cervix and uterus.

Personal Choice: A trans woman's body and medical choices are personal, and not all choose to undergo bottom surgery.

Personligen beundrar jag deras motivation, måste vara mycket smärtsamt att genomgå dessa ingrepp, något alla vi andra slipper och aldrig är tacksamma för.
Senast redigerad av Din-gamla-mamma 2026-05-13 kl. 10:24.
Citera
2026-05-13, 10:42
Medlem
Herregud.

Det finns könsbekräftande kirurgi åt bägge hållen, men av diverse medicinska orsaker är det lättare att skapa betydligt bättre resultat för mtf-operationer än omvänt. Det går att skapa en vagina som är funktionell och överlag lik cis-kvinnors. "Klitoris" blir förvisso mer punktformig, men det går ofta att behålla förhållandevis god sexuell funktion. Sen finns för all del inget sätt att efterlikna upphetsnings-styrd lubrikation, så det vanliga som jag uppfattar det är att glidmedel behövs.

För ftm går det förvisso att skapa något som liknar en penis, men man kan inte flytta ut klitoris till ett ollon och det saknas metoder för att skapa den typen av svällkroppar som behövs för att åstadkomma upphetsnings-styrt stånd. Så den sexuella funktionen blir väldigt olik en biologisk penis. Mitt intryck är att relativt fler ftm därför avstår underlivskirurgi.

Så, med den kunskapsluckan fylld ser jag fram emot att få läsa faktiska erfarenheter.
Citera
2026-05-13, 22:57
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Den falska musen fungerar nog mer som ett skådebröd för att skrämma bort skamkänslor hos den andre mannen (alltså påsättaren, skribentens anm) men förmodligen mynnar det ofta ut i att man mjölkar varandras prostata likförbannat.

Och det är ju inte helt strejt, vilket är damn strejt - som en homosexuell användare på forumet en gång uttryckte det.

/Patta Pung
Citera
2026-05-13, 23:16
Medlem
Okej. Flashback må vara ett stort forum och post-op mtf verkligt ovanligt. Men ingen med faktisk erfarenhet?
Citera
2026-05-14, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Den falska musen fungerar nog mer som ett skådebröd ...
Är det så?

Jag funderar mer hur långt vetenskap verkligen kommit. Finner ämnet fascinerande. Hur nära kommer dessa före detta män att faktiskt bli kvinna? Går det ens att svara på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in