Citat:
Okej tack!
Tyvärr finns det de som vill forumet illa, liksom återkommande troll etc och jag tror det är bäst att vi ger dem så lite information som möjligt om exakt hur vi jobbar, våra metoder och verktyg. Det är nog bättre att säga för lite än för mycket. Så därför överlåter jag det åt Admin att bedöma vad han tycker är lämpligt att berätta om det eller inte.
Hur Flashback kommer se ut om i framtiden vet jag inte mer om än du och mina gissningar är nog inte bättre än dina. Och Admins eventuellt funderingar om framtiden vet jag inte heller.
Men okej, min gissning: Jag gissar att vi inom de närmsta åren kommer ha någon form av AI, förmodligen specialdesignad just för Flashback, som går igenom allt som postas och självständigt sköter de enklaste sysslorna såsom t.ex. raderar inlägg bara bestående av felpost och liknade. Men i övrigt markerar allt det den tycker bryter mot någon regel men överlåter den avgörande bedömningen till moddarna. Så jag gissar att vi kommer ha en specialdesignad AI som kommer vara en integrerad del av modereringen på något vis, men inte ha tagit över den helt och hållet.
Men på mycket lång tid, alltså på många decenniers sikt, tror jag diskussionsforum i dess nuvarande form har försvunnit eller åtminstone förändrats radikalt. Det nya kommunikationssamhället förefaller förändras väldigt fort och denna förändring kommer nog fortsätta och kanske t.o.m. accelerera. Det är åtminstone vad jag tror.