2026-07-23, 09:03
Medlem
figegs avatar
Jag kollar vad de kräver för data, om det finns krav på 2FA, och om tjänsten faktiskt är värd min anonyma digitala skugga.
Citera
2026-08-20, 15:50
Medlem
Beror helt på vad det är för sida.

Det normala för mig är att jag inte använder min riktiga mejl när jag skapar konton för man vet aldrig när deras databas blir hackad.

Jag använde ryde för första gången i maj och sen nån vecka senare blev hela deras databas läckt.
Tur jag inte använde min riktiga mejl då.

Facebook och Instagram får man väl tänka på vad man lägger ut för bilder och vilka personer man accepterar som vänner.
Pedofiler tex brukar göra fejkkonto och sen bli vän med kvinnor och sno deras bilder på barnen dom lägger ut.
Säg du lägger ut en bild från när du och din 10 åring badar, då tar pedeot den bilden, sitter och runkar till den och kanske delar den på nåt peddoforum.

Använd inte samma lösen till din mejl som på andra sidor heller
Citera
2026-08-20, 17:29
Medlem
Brallkillens avatar
Skapar sällan konton med min ordinarie mailadress, då jag på den tiden outlook hette hotmail ett tag fick mängder med spam, ofta med länkar till infekterade sidor, som jag inte alls visste var de kom ifrån. Var ett oändligt jobb att sitta och be hotmail betrakta dessa mail som spam, och de fortsatte ändå komma, från en massa olika avsändare med olika bokstavskombinationer.

Har därför mailadresser under andra namn på bl.a.Yahoo, gmail och mail.com.
Citera
2026-08-20, 18:20
Medlem
Jag brukar använda denna funktion för mejladress:

”Dölj min e-postadress från Apple är en funktion som skapar unika, slumpmässiga e-postadresser som vidarebefordrar meddelanden till din privata inkorg”
Citera
2026-08-21, 14:07
Medlem
https://temp-mail.org/sv/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem