2026-05-25, 14:13
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Ingenting skulle förändras. Flashback har fyllt sin funktion. Hade Flashback försvunnit för 15 år sedan så hade det varit en annan femma.

Delvis stämmer ju det, vilket beror på vilka frågor som åsyftas. Men varje tid har ju sina egna frågor som behöver lyftas, frågor som makthavare och ”etablerad” media inte vill ska diskuteras. Tycker det finns belägg för att t.ex. SD har mycket av sina framgångar att tacka Flashback för, men som du skriver är det 15 år sen. Samtidigt finns det ju nya frågor som diskuteras som inte MSM väljer att lyfta, det som gör att Flashback inte upplevs som lika aktuellt längre är ju att de yngre generationerna inte ser möjligheterna i en avskalad diskussion i textform. Men, skulle Flashback försvinna skulle det märkas, eftersom det är ett fenomen som är institutionaliserat i Sverige, vilket märks vid större händelser, då forumet ibland blir så överbelastat av besök att det inte klarar trafiken. Här tror jag ett gammalt ordspråk faktiskt passar; ”Man saknar inte kossan förens båset är tomt.”
Citera
2026-05-27, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det händer ingenting Flashback har blivit sämre sen jag började skriva här för ca 20 år sedan!
Instämmer, i alla fall de senaste 4-5 åren. Letar numera efter bra alternativ, trollen och de enkelspåriga skräppostarna kan jag mycket väl leva utan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in