2026-05-16, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
https://tvrepublika.pl/Polska/W-Gdansku-Szwedzi-zaatakowali-nozem-obywatela-Norwegii/213564

Man trodde att svenskar gillar norrmän

Översatt från tidningen

"Hur gick rånet till stånd?
Resultaten visar att den upprörda norska medborgaren anlände till Gdańsk den 4 maj i år tillsammans med en vän. Två dagar senare, på kvällen, de träffade fem svenska medborgare på en strippklubb. Efter att ha lämnat klubben följde svenskarna norrmannen och hans kollega.

Talespersonen för distriktsåklagarmyndigheten i Gdańsk, Mariusz Duszyński, informerade att enligt utredarnas fynd skulle de fyra männen gemensamt använda våld mot offret, m.in putta, dra och hålla fast honom. En av angriparna använde enligt uppgift en kniv mot offrets bröst. Gärningsmännen ska ha tvingat honom att lämna över ett betalkort, PIN-kod och telefon.

Därefter tvingades offret ta ut totalt cirka 4,8 tusen norska kronor (ca 1,9 000 PLN) från en uttagsautomat. Gärningsmännen påstods också ha använt kortet, gjort transaktioner och uttag för totalt cirka 2,8 tusen norska kronor.

De misstänkta greps den 8 maj på flygplatsen i Gdańsk medan de väntade på ett flyg till Göteborg. De frihetsberövade är: Mohamad H. (17 år), Aran Acib A. (23 år), Jabril H. (18 år) och Senal Saned O. (19 år). En dag senare fördes de till åklagarmyndigheten, där de åtalades och förhördes som misstänkta.

Gdańsk-Nord distriktsdomstol beslutade att gripa alla misstänkta i tre månader.

De riskerar mellan 3 och 20 års fängelse."

"Svenskar"
Citera
2026-05-16, 22:53
Medlem
Var norsken "norsk" eller norsk?
Citera
2026-05-16, 23:19
Medlem
Alltid fascinerande när folk som brukar prata om “civilisation” och “värderingar” direkt börjar drömma om misshandel så fort rätt personer grips.

Så fort några “fel” personer grips förvandlas halva Flashback till medeltida bödlar. Rättssäkerhet är tydligen bara viktigt när det gäller de egna.

Om polsk lag ger dem 20 år räcker det fint. Ert behov av att fantisera vidare säger nog mer om er än om dem.
Citera
2026-05-16, 23:35
Medlem
arabiska
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum90
Alltid fascinerande när folk som brukar prata om “civilisation” och “värderingar” direkt börjar drömma om misshandel så fort rätt personer grips.

Så fort några “fel” personer grips förvandlas halva Flashback till medeltida bödlar. Rättssäkerhet är tydligen bara viktigt när det gäller de egna.

Om polsk lag ger dem 20 år räcker det fint. Ert behov av att fantisera vidare säger nog mer om er än om dem.

Om jag är enligt dig en dålig människa för att jag hoppas att 4 arabiska gängsluskar förhoppningsvist blir misshandlade i ett polskt fängelse.
Vem fan bryr sig vad du tycker?

Gå hem o byt tampongen.
Citera
2026-05-16, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristian65
arabiska

Om jag är enligt dig en dålig människa för att jag hoppas att 4 arabiska gängsluskar förhoppningsvist blir misshandlade i ett polskt fängelse.
Vem fan bryr sig vad du tycker?

Gå hem o byt tampongen.

Hahah. Tack för att du så pedagogiskt bekräftade exakt poängen: vissa klarar tydligen inte att höra ordet “rättssäkerhet” utan att omedelbart börja skrikgråta om tamponger.

Gäsp...
Citera
2026-05-17, 07:19
Medlem
Citat:

Vänsterbög 🤣
Citera
2026-05-17, 08:31
Medlem
Citat:

De kommer inte få 20år i fängelse. (Om artikeln är korrekt). Då krävs mycket våld och permanenta svåra skador mm. Uti från artikeln blir det nog den lägre delen av skalan. Men det beror nog på polsk praxis.

Om polackerna är som de flesta i EU så ser de till att MGM inte råkar illa ut. Det är bara en massa extrajobb med utländska EU-medborgare*

Om artikeln stämmer så verkar de MGM inte vara några trevliga personer, så det nog bra att de är inlåsta.

*Det beror lite på den svenska ambassaden. Som jag gissar också är trött på åka besöka dessa herrar och se till att Polen inte bryter mot några konventioner. Anta att de inte är häktade i Warzawa utan i Gdansk, då måste en eller flera ambassadpersonal åka dit med bil (35 mil) för besöka dessa idioter. Och har de otur så kommer de börja tjafsa om att ambassaden måste få ut dem. Personalen är där för se att de inte blir torterade mm, dvs Polen följer reglerna (advokat mm). Polen följer reglerna med 99 procent säkerhet. Då ingen vill att ambassaden ska klaga till polska UD som i sin tur ringer chefen för polska häkten, som i sin tur ringer och skriker på chefen i Gdansk häkte. som i sin tur tar personalen i örat.

Jag har själv gjort flera sådana resor åt svenska ambassaden i land X för att ingen på ambassaden ville åka.
Citera
2026-05-17, 08:46
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
De frihetsberövade är: Mohamad H. (17 år), Aran Acib A. (23 år), Jabril H. (18 år) och Senal Saned O. (19 år). En dag senare fördes de till åklagarmyndigheten, där de åtalades och förhördes som misstänkta.

De riskerar mellan 3 och 20 års fängelse."
Våra fina muslimeäckel.

Bra straff där. I Sverige hade de blivit friade och fått en kåt sockärring att knulla samtidigt som hon skulle försvara dem med näbbar klor när de fortsätter råna, misshandla och våldta.

Dessa arabäckel är anledningen till att europeiska folket stödröstar på Israel i ESC.
Citera
2026-05-17, 08:49
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Hahah. Tack för att du så pedagogiskt bekräftade exakt poängen: vissa klarar tydligen inte att höra ordet “rättssäkerhet” utan att omedelbart börja skrikgråta om tamponger.

Gäsp...
Rättssäkerhet i din värld sträcker sig givetvis inte till de oskyldiga människor som råkar ut för dessa vilddjur som islamprimaterna är.
Citera
2026-05-17, 08:52
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19nml28
Var norsken "norsk" eller norsk?
Är det inte bevisat att dessa rasister till 99% väljer offer utanför sin egna etniska och religiösa tillhörighet?
Ja, såvida det inte gäller att hedersmörda en syster, mamma eller kusin som vill leva ett normalt liv.
Citera
2026-05-17, 09:02
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Nu är de ju som tur är inte Reinfeld som kandiderar och jag tar hellre en SD-regring än en MP-dito.
Gissar att du antingen är blatte själv eller ekonomiskt oberoende, i annat fall är du inte lite blåst.
Och varför är jag blåst som inte vill ha öppna gränser som släpper in vem som helst som Moderaterna gjorde kring 2010-talet?
Nej, jag är inte en blatte som du Stojan.
Citera
2026-05-17, 09:06
Medlem
Citat:

Gäsp...

HAHAHAHA Gråstskrikande är väl sånt som din generation av könslösa soyboys ägnar sig åt.
Tillbaka till topic, “rättssäkerhet".
Använd dig inte av ord du inte förstår innebörden av.
Polen är lika rättssäkert som resten av EU.
De får en försvarare, en rättvis rättegång osv, ganska liten chans att de får 20år.
Snarare runt 5år som nämnts tidigare.
Du behöver inte gråta, din "daddy" kommer ut från fängelset innan han blir 50.

Om de senare drabbas av Karma på anstalten har INGET med “rättssäkerhet" att göra.

Personligen så pissar jag på alla kriminellt avskum och vänster fascistiska soyboys, så om någon av er drabbas av lite karma så är det inget som gör att jag ligger sömnlös om natten.

Har du bytt tampongen än?
Senast redigerad av kristian65 2026-05-17 kl. 09:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in