2026-05-16, 10:04
Medlem
Guldner.Spessarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
"Advokaten har i flera år varit en profilerad röst i samhällsdebatten"

På vilket sätt stämmer detta för Rolf? Eller skriver media så bara för att man har varit i media överhuvudtaget?
Kanske är den här debattartikeln som avses? Fast han var bara en av måååånga som skrev under.

https://www.dn.se/debatt/det-verkliga-problemet-ar-aklagare-som-loper-amok/
Citera
2026-05-16, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
"Advokaten har i flera år varit en profilerad röst i samhällsdebatten"

På vilket sätt stämmer detta för Rolf? Eller skriver media så bara för att man har varit i media överhuvudtaget?

Kopplingen mellan Rolf och en profilerad röst i samhällsdebatten finner inte jag men kanske att någon annan i tråden sitter på svaret?
Citera
2026-05-16, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Detta var illa. Det är ju jättevanligt att kvinnliga klienter blir förälskade i sina (manliga) advokater. Men det är ROLLEN de blir förälskade i; advokaten blir någon som ska skydda och ta hand om henne, samtidigt som hon ser honom som oerhört bildad, framgångsrik och högt uppsatt, skimrande HÄR uppe *sträcker upp armen högt över huvudet och viftar lite med fingarna*. Det är inte den verklige mannen kvinnan blir kär i, och i just det här fallet kan man ju även se att denne är långt ifrån attraktiv (om det nu är rätt person som namngetts i tråden). Det funkar för övrigt likadant med läkare, lärare och präster.

Att utnyttja detta är väldigt fult, det är helt rätt att män som gör det blir av med advokat-titeln, prästkragen, läkarlegitimationen o.s.v..

Det är fult ja men jag kan ju även tycka att vi kvinnor själva har ett ansvar.
Citera
2026-05-16, 16:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Det är fult ja men jag kan ju även tycka att vi kvinnor själva har ett ansvar.

Fast nu stod det ju att den här kvinnan var psykiskt skör. Och det ÄR ju många som har ANLEDNING att vända sig till en advokat, läkare, psykolog eller präst!
Citera
2026-05-16, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
Kopplingen mellan Rolf och en profilerad röst i samhällsdebatten finner inte jag men kanske att någon annan i tråden sitter på svaret?

Verkar inte finnas någon koppling alls. Rolf är för övrigt en tjock gubbe som är väldigt oattraktiv.
Citera
Igår, 12:29
Medlem
Hurtig?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem